Aviseringar
Rensa alla

Hur går jag tillväga för att skriva en bok?


Äh, mitt svar är redan taget [sad]


   
SvaraCitera

Börja med att sätta dig på något lugnt ställe (kafé, hemma i garderoben, mitt ute i skogen eller någonstans) med en dator och börja med din story.
Tänk på att du inte behöver börja skriva början , sedan själva texten och sedan slutet utan du kan hoppa lite.
Glöm inte att spara ofta, datorn kan ju faktistk lägga av. Ett smart sätt att spara är på mejlen. (då kan du skriva på andra datorer om du är tvungen att byta.
Lycka till med ditt skrivande. [bigcheers]


   
SvaraCitera

"En människa måste ha en magnifik anledning för att skriva sin livs historia och förvänta sig att någon skulle läsa den."


   
SvaraCitera

skriv, skriv, skriv, skriv och SLUTA INTE.

som någon sa innan. tänk inte. då blir det inte bra.


   
SvaraCitera

hanne_bolan:

"En människa måste ha en magnifik anledning för att skriva sin livs historia och förvänta sig att någon skulle läsa den."

vem citerar du?


   
SvaraCitera

Du kan studera mitt mäktiga epos!^^Micket bra o bildande!
Sagan om Lasse del 1
Lasse del 2


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Så länge det inte låter som "Vi fem"

Min favoritserie [sad]

Skriv färdigt den först, sen skicka till förlag. Den kanske blir dålig och då kan du ju ha den för dej själv som dagboksventileringsgrej.


   
SvaraCitera

Jag förstår inte ens varför du skulle vilja skriva en bok om ditt liv. Såvida du inte är random uppmärksamhetskåt människa så känns det rätt omotiverat att göra något sådant.

hanne_bolan:

"En människa måste ha en magnifik anledning för att skriva sin livs historia och förvänta sig att någon skulle läsa den."

Vem som än sa det där hade inte hört talas om konceptet bloggar.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Jag förstår inte ens varför du skulle vilja skriva en bok om ditt liv. Såvida du inte är random uppmärksamhetskåt människa så känns det rätt omotiverat att göra något sådant.

Haha, jag har själv vart ett extremfall inom OCD - tvångssyndromfallen, fick sitta med 20 pers bakom en vägg, såg inte dom, men dom såg mig genom den liksom, med en mic i taket. En expert om ocd var där, alla var där för att utbilda sig för sånna extremfall. Så jo, klart man vill berätta om man vart nära döden...


   
SvaraCitera

Man blir så JÄVLA stolt över sin berättelse, så du anar inte. Man blir så stark in i själen när man klarat av nåt så jobbigt som inte många andra går igenom. De fallen som visas på tv t.ex, skrattar jag åt. Vill själv skriva en bok, men vet inte vart jag ska börja, och så skulle den bli så tjock....

Säg INGENTING om ni inte gått igenom nåt hemskt själva.. det kommer, nån gång i livet, för många. Dock olika jobbigt


   
SvaraCitera

lemuu:

Man blir så stark in i själen när man klarat av nåt så jobbigt som inte många andra går igenom.

DU blir det, snälla tala för dig själv jag kan inte relatera till ditt uttalande


   
SvaraCitera

tycker för övrigt att folk som inte gillar att skriva eller är bra på d borde överväga att berätta sitt livs historia på något annat sätt typ föreläsningar ja


   
SvaraCitera

Lille_Marx:

Du kan studera mitt mäktiga epos!^^Micket bra o bildande!
Sagan om Lasse del 1
Lasse del 2

Del 3, när kommer den?
Mvh: Ditt största fan [crazy]


   
SvaraCitera

Lajnowh:

DU blir det, snälla tala för dig själv jag kan inte relatera till ditt uttalande

Man blir det, alla. Har man som sagt gått igenom nåt för jävligt så vill man såklart dela med sig av det och kanske lära andra nåt i liknande problem.


   
SvaraCitera

lemuu:

Man blir det, alla. Har man som sagt gått igenom nåt för jävligt så vill man såklart dela med sig av det och kanske lära andra nåt i liknande problem.

alla har haft den värsta dagen i sina liv, och de har inget att jämföra med
alla bryr sig om sina egna problem och vill ha uppmärksamhet så är det


   
SvaraCitera