Aviseringar
Rensa alla

Hur går man lättast upp i vikt?


Ämnesstartare

Jag är 12 år, och jag väger 39, inte bra!
Många säger att jag är smal, men jag ler bara till de och säger fuck you! Men för min egna skull vill jag gå upp i vikt, vill gå upp tre kilo, men jag har lite svårt att gå upp i vikt, och jag vill gå upp tre kilo till sommaren, för det är snyggare en att vara så smal som jag är,så har ni något tips på hur man går upp tre kilo på tre månader? Tacksam för svar.. [bigsmile]


   
Citera
Ämnesetiketter

Näringsdrycker osv. Men det är svårt att gå upp i vikt när kroppen förbränner allt jättefort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, vad för slags näringdrycker, för jag vet inget om sånt, vet du någon eller några ? [smile]


   
SvaraCitera

linneabelles:

Okej, vad för slags näringdrycker, för jag vet inget om sånt, vet du någon eller några ? [smile]

Går att få från sjukvården. Annars funkar nog drickyoghurtar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, tack så mycket! [bigsmile] Men ska man träna och vad för slags mat ska man äta? [bigsmile]


   
SvaraCitera

linneabelles:

Okej, tack så mycket! [bigsmile] Men ska man träna och vad för slags mat ska man äta? [bigsmile]

/

En massa kolhydrater skulle jag tippa. Du ska nog inte träna så hårt tolvåring, rör på dig som vanligt bara.
Mår du inte dåligt av din vikt så är det ingen fara. Har du kollat din viktkurva hos vårdcentralen/skolsyster förresten? Sålänge du följer den och alltid äter dig mätt så är det nog lugnt.
Jag vägde 33 kg när jag gick i femman minns jag. Var alltså jätteliten, men det fixade sig sen.


   
SvaraCitera

Du kommer inte gå upp på enbart näringsdrycker eller drickyoghurtar. men försök äta ofta och mycket. Att gå till en läkare kan vara bra så kan du kanske få remiss till en dietist som kan göra ett matschema som är anpassat för dig.


   
SvaraCitera

Se till att inte hoppa över några måltider och ha något energirikt nära till hands som du kan sitta och möla i dig, typ jordnötter.


   
SvaraCitera

Panda:

jordnötter

Här sitter jag och är vrålhungrig och du får för dig att skriva "jordnötter"! [tard]
Jo tack för den... [cry]


   
SvaraCitera

Myksa:

Här sitter jag och är vrålhungrig och du får för dig att skriva "jordnötter"!
Jo tack för den...

Se till att få i dig en riktigt god lunch då[bigsmile]


   
SvaraCitera

Panda:

Se till att få i dig en riktigt god lunch då[bigsmile]

150g hamburgare med ägg och ost blev det. [blush]


   
SvaraCitera

asså ät massa onyttiga saker som du inte skulle ätit annars ba. chips typ, eller ät mer av allt och rör dig mindre eller nåt.


   
SvaraCitera

Myksa:

Jo tack för den... [cry]

I feel ya [cry]

Myksa:

150g hamburgare med ägg och ost blev det. [blush]

Aamagad! [cry]


   
SvaraCitera

Zapetta:

I feel ya [cry]

Zapetta:

Aamagad! [cry]

F'låt. [sad]


   
SvaraCitera

Myksa:

F'låt. [sad]

Ska gå och äta mina torra makaroner nu.. wuäääää!


   
SvaraCitera