Aviseringar
Rensa alla

hur går man till vårdcentralen?


Ämnesstartare

Jag har aldrig varit på vårdcentralen, men nu måste jag dit. (efter att ha varit i grekland i 6 veckor har jag fått vita pigmentfläckar lite här o var på kroppen).

Men hur gör man? Dvs ska man ringa? Vart isf? Kan man inte gå dit o få en tid där ist?

Får man gå till vilken vårdcentral man vill? (tror det är annorlunda här i västragötaland jämfört med resten av sverige?) . Om man bor i GBG, vart ska man gå då?

Nån som vet en bra hemsida där jag kan hitta fakta?

Kanske låter konstigt, men har man aldrig varit hos vårdcentralen innan så vet man inte hur sånt här funkar ju

Jag är stressad ang det här så svara gärna inte ironiskt o svara gärna korrekta svar direkt på en sekund!

Tack! puss!


   
Citera
Ämnesstartare

Man går väl som vanligt, liksom: Höger vänster höger vänster. Fast man riktar in sig på vårdcentralen som mål då. Men liksom du behöver ju inte gå på ett speciellt sätt


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

AGAPI:

Nån som vet en bra hemsida där jag kan hitta fakta?

Du ringer till din närmsta vårdcentral, vilket du kan hitta på hemsidan. Om du ringer fel så kan de koppla dig säkert. Sedan knappar du in ditt nummer när en röst kommer fram så ringer vårdcentralen upp dig och du berättar om dina problem så får du tid till en distriktsläkare. Svårare än så är det inte [crazy]


   
SvaraCitera

man sätter ena foten framför den andra och upprepar. sedan går man in pratar med en sköterska och sedan väntar man


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ring dit där några länkat. Då kommer du till en telefonsvarare o slår in ditt nr. Sen ringer någon upp dej o du får en tid. Piece of cake.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DET ÄR INTE ALLS PIECE OF CAKE[cry][cry][cry]

för det finns bara för sthlm? fuck[confused]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Kan undersöka dej[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

20 år

21 om 1 månad[cute] sorry att jag inte är nån hyperkänslig looser som springer till vårdcentralen bara för skojs skull


   
SvaraCitera

AGAPI:

Tack!

ms_A:

Då kommer du till en telefonsvarare o slår in ditt nr. Sen ringer någon upp dej o du får en tid

jag bor i Västra Götaland o det funkar. [y]


   
SvaraCitera

AGAPI:

21 om 1 månad[cute] sorry att jag inte är nån hyperkänslig looser som springer till vårdcentralen bara för skojs skull

Det är inte det jag syftar på. Det jag syftar på är din inkompetens att hitta information via internet.


   
SvaraCitera

Lounge fact:

Det är inte det jag syftar på. Det jag syftar på är din inkompetens att hitta information via internet.

Hon kanske aldrig vart på internet heller??+


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Hon kanske aldrig vart på internet heller??+

[cute][cute][cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Det är inte det jag syftar på. Det jag syftar på är din inkompetens att hitta information via internet.

hon kanske det kändes tryggare o fråga här. Tycker du hennes tråd är onödig så öppna den inte. Ingen som tvingar dej.


   
SvaraCitera