Aviseringar
Rensa alla

hur går teoriprovet till på estetiska linjen?


Jonnybravo91:

det är för fan fittsvårt att skapa konst och få folk nöjda med skiten. [mad]

Hade en termin bild [cool] I feel ya man. [wink][wink][wink][wink][wink]

Jonnybravo91:

Inte precis som att ta upp en bok, lära sig skiten utantill, skriva ett prov och sedan ha det ur världen. [no-no]

För så lätt är ju tex fysik B och Kemi B [zzz][zzz]


   
SvaraCitera

Gymnasium för Musik [confused]


   
SvaraCitera

Saras:

jag ska på intagningsprov snart för jag har sökt musik/sång på gymnasiet och jag är jätte nervös inför teoriprovet för jag kan ingenting om noter eller nåt. är det nån som vet hur det teoretiska provet går till? skulle va jätte snällt om nån kunde ge mig nått tips

LOL trolololol [ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

För så lätt är ju tex fysik B och Kemi B [zzz][zzz]

Ja. [no-no]


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Ja. [no-no]

HAHA. nej.

[sad] Dessutom, om du går bild så har du antagligen ett intresse och någolunda begåvning för et.

Inte så att många har varken eller för Fysik, matte och Kemi [rolleyes][rolleyes][rolleyes][rolleyes] Och båda de sakerna gör det MYCKET lättare att göra bra ifrån sig på något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

[sad] Dessutom, om du går bild så har du antagligen ett intresse och någolunda begåvning för et.

Vanligtvis om du går bild är det dock inte bara traditionellt "ritande" du gör. Utan även lerskapande, digital fotografering, alla mängder av olika sorters målerikonster och färgtyper. Bara för att du är duktig och tycker om att måla på ett sätt, betyder inte det att du kommer ha lätt för dig i alla delar. [no-no]

Som jag som gick en filmlinje, kunde givetvis inte bara luta mig tillbaka och få gratis betyg för att jag var duktig på att visualisera och vara en bra gruppledare. Utan fick även kämpa röven av mig för att lära mig scenografi (om du inte vet vad det är, tänk dig byggprogrammet + bildprogrammet), digital fotografering, skådespeleri, redigering, manusförfattande, osv osv.

Kraven är skyhöga och oftast är det mesta som en helt ny värld för en. En känsla som jag kan tänka mig att er naturvetenskapliga elever också fått ta del av.

Slumpartad:

Inte så att många har varken eller för Fysik, matte och Kemi [rolleyes][rolleyes][rolleyes][rolleyes] Och båda de sakerna gör det MYCKET lättare att göra bra ifrån sig på något.

Om man inte har varken intresse eller någon form av begåvning för de ämnen som det naturvetenskapliga programmet grundar sig på, varför in i helvete går man då där?

Det är som om jag som hatar och suger på träslöjd, skulle välja att gå bygg för att jag vill ha jobbmöjligheter. [no-no]


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Utan även lerskapande, digital fotografering, alla mängder av olika sorters målerikonster och färgtyper.

Gjorde vi med [cool]

Jonnybravo91:

betyder inte det att du kommer ha lätt för dig i alla delar. [no-no]

Men såna saker kan ändå vara roliga å pyssla med. fysik är INTE roligt [sad] Kemi KAN ha roliga labbar. Om saker sprängs [blush]

Jonnybravo91:

skådespeleri, redigering, manusförfattande, osv osv.

Är väl inte så konstigt att du ska kunna om du ska lära dig filmandets konst [tard]

Jonnybravo91:

En känsla som jag kan tänka mig att er naturvetenskapliga elever också fått ta del av.

Matte C var en helt annan värld för mig nu när jag läste in det för andra gången [cool]

Jonnybravo91:

Om man inte har varken intresse eller någon form av begåvning för de ämnen som det naturvetenskapliga programmet grundar sig på, varför in i helvete går man då där?

För att det ger en framtid inom typ, ALLT. [zzz]

Jonnybravo91:

Det är som om jag som hatar och suger på träslöjd, skulle välja att gå bygg för att jag vill ha jobbmöjligheter. [no-no]

Nej. För går du en naturlinje kan du ju plugga till något helt annat sen. Jag ska ju, om jag kommer in, plugga Civ. i Design och produktutveckling. Vilket har en del matte, men mest har de ju Desigämnen och sånt SOM ÄR INTRESSANT.

Att gå en naturlinje är ju alltså som att bygga upp en grund för en framtid inom högskolestudier.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Gjorde vi med [cool]

Jag förstår givetvis också att det var uppdelat i flera olika kurser och om du failade på ett moment failade du på hela kursen också? [zzz]

Slumpartad:

Men såna saker kan ändå vara roliga å pyssla med. fysik är INTE roligt [sad] Kemi KAN ha roliga labbar. Om saker sprängs [blush]

Har alltid tyckt om fysik och kemi, men hatat all jävla bild-tjafs, så smak och tycke. [no-no]

Slumpartad:

Är väl inte så konstigt att du ska kunna om du ska lära dig filmandets konst [tard]

Självklart är det inte konstigt, men det gör inte skiten lättare. [no-no] Precis som du kan ha pissvårt med fysik och kemi, hade jag cpdampsvårt med vissa av mina moment. Men allt behövs för att vi ska lära oss vad våra respektive program mål. [no-no]

Slumpartad:

Matte C var en helt annan värld för mig nu när jag läste in det för andra gången [cool]

Was that a good thing? [tard]

Slumpartad:

För att det ger en framtid inom typ, ALLT. [zzz]

Intala du dig det om du blir lycklig. [zzz]

Slumpartad:

Att gå en naturlinje är ju alltså som att bygga upp en grund för en framtid inom högskolestudier.

Touché.


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Jag förstår givetvis också att det var uppdelat i flera olika kurser och om du failade på ett moment failade du på hela kursen också? [zzz]

Neh [blush] Eller jag vet inte. Polaren fick IG i kursen för att han failade med en sak å bara hade godkänt i de andra grejorna där [no-no] Fast vi hade skolans strängaste lärare i de ämnet också.

Jonnybravo91:

Har alltid tyckt om fysik och kemi, men hatat all jävla bild-tjafs, så smak och tycke. [no-no]

Har du pluggat fysik och kemi på gymnasiet ens? [tard] Var de enda kurserna jag hade svårt med [blush]

Jonnybravo91:

Was that a good thing? [tard]

Neh [blush]

Jonnybravo91:

Intala du dig det om du blir lycklig. [zzz]

Slumpartad:

Att gå en naturlinje är ju alltså som att bygga upp en grund för en framtid inom högskolestudier.

Vilket i dagens läge leder till typ, allt, då de kräver högskoleutbildningar för skitjobb nu för tiden [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Neh Eller jag vet inte. Polaren fick IG i kursen för att han failade med en sak å bara hade godkänt i de andra grejorna där Fast vi hade skolans strängaste lärare i de ämnet också.

Han kanske sög så hårt att läraren var snäll och gav honom bara precis g i allt annat? [wink]

Slumpartad:

Har du pluggat fysik och kemi på gymnasiet ens? Var de enda kurserna jag hade svårt med

Inte officiellt men jag har alltid hjälpt mina vänner med sina läxor. Fick inte läsa något av det bara för att jag inte gick natur. [sad]

Slumpartad:

Vilket i dagens läge leder till typ, allt, då de kräver högskoleutbildningar för skitjobb nu för tiden

Har fått rätt många jobb och utbildningar genom min estetiska utbildning. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Neh Eller jag vet inte. Polaren fick IG i kursen för att han failade med en sak å bara hade godkänt i de andra grejorna där Fast vi hade skolans strängaste lärare i de ämnet också.

Han kanske sög så hårt att läraren var snäll och gav honom bara precis g i allt annat? [wink]

Slumpartad:

Har du pluggat fysik och kemi på gymnasiet ens? Var de enda kurserna jag hade svårt med

Inte officiellt men jag har alltid hjälpt mina vänner med sina läxor. Fick inte läsa något av det bara för att jag inte gick natur. [sad]

Slumpartad:

Vilket i dagens läge leder till typ, allt, då de kräver högskoleutbildningar för skitjobb nu för tiden

Har fått rätt många jobb och utbildningar genom min estetiska utbildning. [blush]


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Han kanske sög så hårt att läraren var snäll och gav honom bara precis g i allt annat?

Mycket möjligt faktiskt [party] Gjorde en jättefin lerskulptur och en ascool tavla med Raptor-Jesus [party]

Jonnybravo91:

Fick inte läsa något av det bara för att jag inte gick natur. [sad]

går ju att välja till [wink]

Jonnybravo91:

Har fått rätt många jobb och utbildningar genom min estetiska utbildning. [blush]

Tro mig, jag kommer in på flera med min (och jag gick ändå slappa versionen av teknik) [wink] Kommer i alla fall in på mångamångamånga fler linjer som slutar med fett med cash osv. Och alla vet ju att pengar är det enda som betyder något i denna värld.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

går ju att välja till [wink]

Nej, min rektor lät mig inte för att mitt program redan läste alldeles för mycket extra karaktärsämnen så han trodde inte att jag skulle palla trycket av fler kurser. [no-no]

Slumpartad:

Tro mig, jag kommer in på flera med min (och jag gick ändå slappa versionen av teknik) [wink] Kommer i alla fall in på mångamångamånga fler linjer som slutar med fett med cash osv. Och alla vet ju att pengar är det enda som betyder något i denna värld.

Tro det om du blir lyckligare av det [wink]


   
SvaraCitera