Aviseringar
Rensa alla

Hur glömmer man?


Ämnesstartare

För ungefär ett halvår sedan kollade jag igenom min pojkväns meddelanden med en av hans "ex" (de dejtade i en månad). I meddelandena skrev han hur snygg hon var och hur han skulle runka till henne och en massa annat olämpligt. Jag och han hade varit tillsammans i en månad när de två hade denna konversation. Jag blev väldigt, väldigt sårad när jag läste vad han skrivit till henne. Vi har pratat om det mycket, jag och han. Än idag, sex månader senare tar jag upp samtalsämnet ibland. Jag vet om att han ångrar sig något otroligt mycket och att han aldrig skulle göra något liknande igen. Men jag är så otroligt sårad fortfarande och vet inte hur jag ska hantera det. Jag har blivit löjligt paranoid och vill inte att han pratar med andra tjejer överhuvudtaget. Och jag vet om att det inte är sunt, men jag kan inte hjälpa det. Jag litar inte på honom efter det där. Samtidigt så är han väldigt speciell för mig och jag älskar honom något så otroligt mycket och jag vet om att det är värt att stanna i förhållandet. Men jag behöver hjälp att glömma det som hänt så att jag kan må bättre. Hur fan gör man? 


   
Citera
Ämnesetiketter
Yaren

Du måste kunna lita på honom om du ska vara tillsammans med honom. det är snarare det du behöver göra än att glömma, och det är något du får försöka göra själv, med din pojkväns övertygande. 
Det är de bästa råd jag kan ge, och kan du inte gå vidare så får du väl göra slut med honom. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yaren:
Du måste kunna lita på honom om du ska vara tillsammans med honom. 

Hur bygger man upp tilliten till någon som svikit en?


   
SvaraCitera

catbabu: Jag litar inte på honom efter det där.

det är svårt att ha ett förhållande med någon man inte litar på. antingen så måste du komma över det på något sätt, eller så bör du göra slut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

det är svårt att ha ett förhållande med någon man inte litar på. antingen så måste du komma över det på något sätt, eller så bör du göra slut.

Hm, förstår din poäng och jag hade förmodligen gett samma råd om någon hade berättat samma historia för mig. Men det är lite annorlunda när man väl befinner sig i situationen. Att göra slut är inget alternativ för mig. Tror du inte att tillit är något som kan byggas upp igen även om ett nedslag inträffat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

catbabu: hur snygg hon var och hur han skulle runka till henne

ta en paus från hnm
kmr du över hnm så säg bara hejdå
kmr du ej över hnm, försök igen

så hade jag gjort


   
SvaraCitera

catbabu:

Hm, förstår din poäng och jag hade förmodligen gett samma råd om någon hade berättat samma historia för mig. Men det är lite annorlunda när man väl befinner sig i situationen. Att göra slut är inget alternativ för mig. Tror du inte att tillit är något som kan byggas upp igen även om ett nedslag inträffat?

Jag har aldrig varit med om en sån sak, så jag vet faktiskt inte. Tror det kan vara olika för olika personer, en del har säkert lättare för det än andra. Jag hade nog haft väldigt svårt för att lita på en person igen som gjort något sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för svaren, ni är kloka! Jag har pratat med honom ordentligt idag och kommit fram till att jag ska försöka förlåta honom, för jag tror det är det bästa. Antingen det eller så antar jag att förhållandet inte kommer funka så bra och kanske får vi göra slut... Han åker iaf iväg i tre veckor nu i november så då får jag tid för mig själv att tänka över allt.


   
SvaraCitera
leiz
 leiz

Om du inte kan lita på honom efter denna tiden (jag säger inte att du är långsint, men eftersom att du är tillsammans med honom så) borde du göra slut. Ett förhållande baseras på tillit, och känner du ingen till honom, vad är då förhållandet uppbyggt på?


   
SvaraCitera
Lounge

Tycker det är bra att ni pratar om det. Kanske enda sättet att kunna börja lita på honom igen? Är jobbigt att hela tiden tänka på det.. Prata om hur ni kan arbeta för att lösa det. Så kanske tilliten kommer tillbaka mer och mer med tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anser ni att det han gjorde klassas som otrohet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 Jag tycker det är dags att gräva ned yxan???? Det var i början av erat förhållande, via sms och med ett ex han säkert fortfarande kände något för? Sluta kolla hans mobil också det är bara psykovarning på det 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 Och lita på att han kommer stoppa kuken i någon annan om du är sådär kontrollerande och jobbig flickvän


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize: Och lita på att han kommer stoppa kuken i någon annan om du är sådär kontrollerande och jobbig flickvän

det är jag inte men tack för tipset :))))


   
SvaraCitera