Forumet - hur gör du

hur gör du

154 0 23
Beror sig på vilka sorters prylar.

Är det matvaror eller övrig hemmagrejer åker jag till butiken.

Är det teknikprylar läser jag på om prylen länge och noga och jämför med andra liknande produkter. När jag bestämt mig kollar jag upp var den finns billigast och räknar sedan ut om jag tjänar mest på att köra till butiken och köpa den, eller beställa från nätet. Det billigaste vinner alltid, även om det så bara rör sig om någon krona.

Spana också in:

Beställer och får faktura. Men under leveranstiden brukar jag glömma bort vad det är jag beställt och inte ens när jag ser själva paketet ringer det nån klocka, så det brukar vara som att öppna paket till sig själv. Brukar oftast bli nöjd.
Men ibland fattar jag inte hur jag kunnat beställa något så fult (nakna keramikänglar utan ögon och en konstgjord krukväxt som såg ut som en grön plastboll, samt mystiska kläder)
Mest beställer jag böcker.
Jag tycker det är bäst att gå direkt till affären och handla för då får man en chans att kolla på vad det är för något som man faktiskt köper. Om man beställer från internet så vet man inte lika mycket om produkten och det kan ibland leda till att man gör misstag och då kan det vara väldigt dyrt att skicka tillbaka det som man har beställt igen. Det beror givetsvis på vad det är för något som man köper och på hur mycket det kostar. Skivor, böcker och dylikt kan jag tänka mig att handla från nätet, men jag skulle aldrig köpa mat.
Gillar att köpa teknikprylar på nätet, mest för att jag ändå köper det min bror rekommenderar då han vet bättre än jag och vet mina krav osvosv.. samt slipper man evighetsjobbiga säljare som försöker pracka på en skit hela dagarna.

Köper nästan allt annat i butik, svårt att beställa tex kläder på internet, speciellt när jag köper secondhand och det då kan vara så annorlunda storlekar som bör prövas på.