Aviseringar
Rensa alla

hur gör du


Ämnesstartare

Hur gör du när du ska handla prylar? Går du (fysiskt) till butiken och köper prylen/prylarna, eller sitter du vid datorn och knappar hem prylar för flera hundra på faktura? [party]


   
Citera
Ämnesstartare

Beror sig på vilka sorters prylar.

Är det matvaror eller övrig hemmagrejer åker jag till butiken.

Är det teknikprylar läser jag på om prylen länge och noga och jämför med andra liknande produkter. När jag bestämt mig kollar jag upp var den finns billigast och räknar sedan ut om jag tjänar mest på att köra till butiken och köpa den, eller beställa från nätet. Det billigaste vinner alltid, även om det så bara rör sig om någon krona.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dator = sånt som jag tycker är snyggt osv(enklare att hitta rätt saker)
går till affären = Strumpor och kalsonger


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Själv köper jag i princip nästan alltid från nätet. Jag gillar när det står att man ska få varan inom ett visst antal arbetsdagar, och så går man där och väntar och väntar och till slut så det. Underbar känsla [party]

Bättre än julafton.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

beställer sällan saker via internet
det är isf saker från H&M eller datorgrejer som jag kan klicka hem ca 1 gång/år


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oftast går ja dit!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Först bläddrar jag runt på nätet bland butiker jag normalt går till och jämför prestander. Hittar jag vad som faller mig i smaken, lubbar jag mig i väg och köper vad jag ska ha.

Nu handlade mitt inlägg om elektronik, men jag kom inte på något annat exempel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är för lättirriterad för att ta mig till affärer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Olika. Köper kläder, mat, inredning, husgeråd och dylikt i butik. Köper nästan alltid teknik-prylar över internet, möjligen hämtar jag sakerna hos webhallen. Gillar hur det funkar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köper bara skivor på nätet.


   
SvaraCitera

olika

handlar dock ej med faktura oftast


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Både och.

Blivande_japan:

handlar dock ej med faktura oftast

Postförskott blir ju dyrare


   
SvaraCitera

isola:

Postförskott blir ju dyrare

använder ej postförskott


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

använder ej postförskott

Du betalar med kort på en gång? Ej kollat upp det blir dyrare så, bara handlat så en gång. Är det dyrare?


   
SvaraCitera

isola:

Du betalar med kort på en gång? Ej kollat upp det blir dyrare så, bara handlat så en gång. Är det dyrare?

ah

dyrare att betala med kort? nä, är gratis. kostar dock ibland med faktura vad jag sett


   
SvaraCitera