Aviseringar
Rensa alla

hur gör du


Ämnesstartare

Blivande_japan:

dyrare att betala med kort? nä, är gratis. kostar dock ibland med faktura vad jag sett

Men menar om det blir dyrare med porto lr sådant då. De är ju så luriga och vill tjäna på allt. [sad]


   
SvaraCitera

isola:

Men menar om det blir dyrare med porto lr sådant då. De är ju så luriga och vill tjäna på allt.

aha, nä


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beställer och får faktura. Men under leveranstiden brukar jag glömma bort vad det är jag beställt och inte ens när jag ser själva paketet ringer det nån klocka, så det brukar vara som att öppna paket till sig själv. Brukar oftast bli nöjd.
Men ibland fattar jag inte hur jag kunnat beställa något så fult (nakna keramikänglar utan ögon och en konstgjord krukväxt som såg ut som en grön plastboll, samt mystiska kläder)
Mest beställer jag böcker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kläder,film,skivor å dylikt köper ja över internet då jag hatar å va i affärer[sad]
mat å cigg går ja å köper själv(fysiskt)[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker det är bäst att gå direkt till affären och handla för då får man en chans att kolla på vad det är för något som man faktiskt köper. Om man beställer från internet så vet man inte lika mycket om produkten och det kan ibland leda till att man gör misstag och då kan det vara väldigt dyrt att skicka tillbaka det som man har beställt igen. Det beror givetsvis på vad det är för något som man köper och på hur mycket det kostar. Skivor, böcker och dylikt kan jag tänka mig att handla från nätet, men jag skulle aldrig köpa mat.


   
SvaraCitera

Gillar att köpa teknikprylar på nätet, mest för att jag ändå köper det min bror rekommenderar då han vet bättre än jag och vet mina krav osvosv.. samt slipper man evighetsjobbiga säljare som försöker pracka på en skit hela dagarna.

Köper nästan allt annat i butik, svårt att beställa tex kläder på internet, speciellt när jag köper secondhand och det då kan vara så annorlunda storlekar som bör prövas på.


   
SvaraCitera

Köper det mesta på nätet. Gillar känslan att hämta paket på posten! Sen så har jag 3 mil till närmsta större stad där det finns kläd och elektronikaffärer så dit orkar jag inte åka varje gång jag behöver något för oftast finns det inte där ändå när jag väl kommer dit.

Annars tycker jag det är rätt trevligt att gå i affärer men
som läget är nu handlar jag mest på nätet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kurslitteratur till skolan köper jag oftast via nätet då det är billigare och mer praktiskt så, men allt annat köper jag i butiken. Gillar det mycket mer!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har aldrig köpt något på internet hehe. mycket trevligare att gå omkring, hatar teknik osv..


   
SvaraCitera