Aviseringar
Rensa alla

Hur gör du med panten?


Ämnesstartare

Allt fler trycker på skänk-knappen när de pantar. Hur gör du?


   
Citera
Ämnesetiketter

No money, mo problems.


   
SvaraCitera
mens
 mens

Lucella: eror på hur mycket pengar det blir

alt det första alternativet


   
SvaraCitera
Smilen

Behåller pengarna för mig själv


   
SvaraCitera

Hela poängen med att panta är ju att en får pengar för det, om en är i väldigt stort behov av de små slantarna.. Tar alldeles för lång tid att panta enbart för miljön. Rodnar


   
SvaraCitera

Har inte pantat på år men om jag gör det så behåller jag dom för mig själv.


   
SvaraCitera
mynona

Pantar inte eftersom jag inte har sådana förpackningar man kan panta - burkar och plastflaskor. Hade jag pantat mycket hade det varit karaktäristiskt om jag skänkte bort kanske varannan eller var tredje pant för att känna att jag gör något eftersom jag annars inte gör något, men i övrigt behållit eftersom jag inte äger pengar


   
SvaraCitera

Om jag nu har något att panta tycker åtminstone jag att det är en självklarhet att det ska pantas.
Det där med att skänka pengar så om det blir 20kr så kanske jag inte gör det men om det blir 3-4kr eller något så skänker jag det nog.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Lucella: Behåller pengarna för mig själv

då dom är nödvändiga.


   
SvaraCitera

Det är ju mina pengar, betalar redan skatt. 


   
SvaraCitera

Använder pengarna själv. 


   
SvaraCitera

Lucella: Behåller pengarna för mig själv...

...eftersom jag brukar panta en gång i månaden och det brukar räcka till några liter soppa i tanken till bilen.


   
SvaraCitera

Behåller själv så klart. Är en snål jävel Mycket glad


   
SvaraCitera
mens
 mens

men gud vad ni är snåla herregu det finns behövande i denna värld


   
SvaraCitera

Med tanke på att jag misstänker att mina byxor klonats med "pojken i guldbyxorna" då jag alltid har mynt i fickorna ger jag lite här och var, dock i oerhört få tillfällen. 


   
SvaraCitera