Aviseringar
Rensa alla

Hur gör jag ett Wow account?


Ämnesstartare

Räcker det med att köpa spelen? får man ett account med då? elr måste man köpa det oxå? Fattar inget? Tar gärna emot lite tips om hur man börjar med, har redan läst på wows officiella sida så ni behöver inte länka till den, behöver heller inga onödiga kommentarer om hur mkt wow suger eller hur dum man e som lägger ner tid eller pengar på det osv.
Sorry för noobfrågor.


   
Citera
Ämnesstartare

Kör JD ist. de e gratis, o typ samma sak


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan hända. Men det är Wow jag vill köra!! så hur gör man?


   
SvaraCitera

Nenna92:

Kan hända. Men det är Wow jag vill köra!! så hur gör man?

Man behöver bara köpa spelet, man får med ett konto.

fast man måste registrera kontot online med en kod man får med. Kommer inte ihåg detaljer eftersom det var längesen jag började köra WoW.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej tack, Min polare har alla spelen men vill ju ha ett account så räcker det då och köpa ettan? och sen låna hans 2 och 3a?


   
SvaraCitera

Nenna92:

Okej tack, Min polare har alla spelen men vill ju ha ett account så räcker det då och köpa ettan? och sen låna hans 2 och 3a?

Nej, du måste uppdatera ditt konto med koder som följer med i expansion spelen, du kan ju ändå instalera spelet med hans/hennes skivor men koderna är naturligtvis unika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jaha men fram tills lvl 50 elr 60 eller vad de nu e så räcker det med att köpa 1anså kan man spela direkt? Sry för många frågor är trög!


   
SvaraCitera

Nenna92:

Jaha men fram tills lvl 50 elr 60 eller vad de nu e så räcker det med att köpa 1anså kan man spela direkt? Sry för många frågor är trög!

Ja vanliga spelet räcker till 60, sen måste du köpa the Burning Crusade om du vill lvla till 70, sen måste du köpa Wrath of the Lich King om du vill lvla till 80.

Burning Crusade ger 2 nya raser, så den borde ud köpa på en gång om du vill göra en Draenei (Alliance) eller en Blood Elf (Horde)

Wrath of the lich king ger dig en ny klass som heter Death Knight, men man kan bara göra en om man redan har en character som är lvl 55 eller högre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej tack så mkt du e underbar:P Du har inte några tips på hur man börjar, vilken ras man ska ha som nybörjare och sånt? Death Knight är det på horde elr alli?


   
SvaraCitera

Nenna92:

Okej tack så mkt du e underbar:P Du har inte några tips på hur man börjar, vilken ras man ska ha som nybörjare och sånt? Death Knight är det på horde elr alli?

Alla klasser och alla raser kan vara Death Knight. personligen tycker jag inte att det är en särkilt kul klass, men dne har ändrats väldigt mycket sen jag körde den (gjorde en när wrath of the lich kign släpptes, lvlade den till 80 och tröttnade). Den klassen för mig som har varit enklast att lvla är retribution paladin, men du borde köra den klassen som du tycker ser roligast ut, inte vilken som är enklast. Alla klasser är ganska lätta att lvla upp, även som en nybörjare så det är bättre att köra en som man tycker är riktigt roligt.

Horde och Alliance kan inte prata med varandra så du borde välja den sidan som dina kompisar kör på.


   
SvaraCitera

Speltidning:

. Alla klasser är ganska lätta att lvla upp,

Fast t.ex. Shamanen är känd för att snabb bli lång tråkig under levling.

Likaså borde man välja efter vilken typ av spelare man är redan från början. Är du dålig förlorare t.ex. och dampar ur om du dör, bör man välja t.ex. retribution paladin. Väljer man t.ex. en mage å andra sidan, får man göra sig beredd på att dö. Mycket!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är väl helt grattis....

eller så får man invites från andra medlemmar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej det e inte helt gratis tyvärr:( En puckad fråga till : När man köper spelet får man tydligen både ett account och 30 dagars speltid så jag undrar när börjar den speltiden? är det från man köper det elr?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eller så tankar du ner hela wow+expansioner gratis sen gör du ett gratis acc, och spelar i 10 dagar.. sen vet du om du är redo att paya xxxkr på månad.
Annars kan du spela på priv server, som är gratis (men dock olagligt, men who cares?)

Jag har kört Wow på priv server förut och de funkade grymt :d


   
SvaraCitera

Nenna92:

från man köper det elr?

nej, tiden börjar när du registerar ditt konto med den unika koden som du får med när du köper originalet. Ett tips är ju att du först skapar ett trial konto som du kan spela med upp till level 20 så att du får testa på hur det är att spela.

https://eu.battle.net/account/creation/wow/signup/index.xml

Då får du även 10 dagar gratis speltid. Eller så blir du inbjuden utav din kompis så kan ni levla tillsammans med 3 gånger experience, vilket jag föredrar.


   
SvaraCitera