Aviseringar
Rensa alla

HUR GÖR MAN...


Ämnesstartare

.. för att inte tänka på alla varelser som har det hemskt av olika jättehemska anledningar? Alla djur som är föremål för Animal Cops utredningar, alla djur som faller mellan deras stolar, alla djur i uländer, alla människor i uländer, alla hemlösa människor och djur som fryser, plågas och svälter m fl osv etc????
Man kan ju såklart inte hjälpa alla varelser på hela jorden som ensam människa, det går ju inte, och jag vet ju att om man tänker på allt hemskt som finns så blir man ju helt nedbruten själv och det hjälper ju ingen, men ändå!
"Du är ju medlem i djurens rätt, stoppar epngar i röda korsets bössor och har adopterat en katthemskatt, det räcker ju :))" får jag då höra, och det är ju alltid något, men jag vill ju ge alla hemlösa ett hem och para ihop alla djur med bra bra hem och ge de vilda djuren sin natur och frihet tillbaka. Men det går ju inte då jag inte har resurser för sådant.
Blir så glad att jag kan grina åt alla snälla människor som hjälper andra människor och djur utan att vilja ha något i gengäld.
Nyss på radio så pratade de om flickan och svavelstickorna och jag tänkte att nu kommer det en påminnelse om alla hemlösa eller ngt, men nej såklart var det en inledning om ett inslag om dagens tändstickor och tändsticksmuseet. Jahapp.

God jul på er finisar! I alla fall. Men måste ändå vara glad för allt och alla fina som finns. [love]

Image

bilden är från my dearest second hand i älvsjö där hemlösa får gratis mat osv. de är fina.


   
Citera
Ämnesstartare

Man stänger in sig i en lite bubbla där allt är som man intalar sig att det är, det är den enda bra metoden för att slippa tänka på hur det egentligen är


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Soo true... <3 <3

isola:

.. för att inte tänka på alla varelser som har det hemskt av olika jättehemska anledningar? Alla djur som är föremål för Animal Cops utredningar, alla djur som faller mellan deras stolar, alla djur i uländer, alla människor i uländer, alla hemlösa människor och djur som fryser, plågas och svälter m fl osv etc????Man kan ju såklart inte hjälpa alla varelser på hela jorden som ensam människa, det går ju inte, och jag vet ju att om man tänker på allt hemskt som finns så blir man ju helt nedbruten själv och det hjälper ju ingen, men ändå! "Du är ju medlem i djurens rätt, stoppar epngar i röda korsets bössor och har adopterat en katthemskatt, det räcker ju :))" får jag då höra, och det är ju alltid något, men jag vill ju ge alla hemlösa ett hem och para ihop alla djur med bra bra hem och ge de vilda djuren sin natur och frihet tillbaka. Men det går ju inte då jag inte har resurser för sådant. Blir så glad att jag kan grina åt alla snälla människor som hjälper andra människor och djur utan att vilja ha något i gengäld. Nyss på radio så pratade de om flickan och svavelstickorna och jag tänkte att nu kommer det en påminnelse om alla hemlösa eller ngt, men nej såklart var det en inledning om ett inslag om dagens tändstickor och tändsticksmuseet. Jahapp. God jul på er finisar! I alla fall. Men måste ändå vara glad för allt och alla fina som finns. bilden är från my dearest second hand i älvsjö där hemlösa får gratis mat osv. de är fina.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det bästa vore om jorden upphörde att finnas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ÄR DETTA ALLT NI HAR ATT SÄGA [sad]


   
SvaraCitera

Skaffa ett jobb där du får pyssla med att

isola:

para ihop alla djur med bra bra hem

?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

?

På hund/katthem menar du? Vill para ihop alla tamdjur, men ja det är ju alltid något. Skulle gärna volontära på ett sådant.


   
SvaraCitera

isola:

Skulle gärna volontära på ett sådant.

Brukar tänka på dig de få gånger jag glor på Animal Cops. Du skulle säkert passa på ett sånt place.

Starta svenska Animal Cops [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du får trösta dig med att du har ett fullkomligt omänskligt rättstänk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Brukar tänka på dig de få gånger jag glor på Animal Cops. Du skulle säkert passa på ett sånt place.

Starta svenska Animal Cops [cool]

[love]
ah tror också men jag skulle bli så illa berörd och arg, vet inte om jag skulle kunna hålla mig sådär professionell jämt


   
SvaraCitera