Aviseringar
Rensa alla

Hur gör man??


Ämnesstartare

Det finns den här killen i min skola som jag inte alls känner på något vis. Men vi har en lektion tillsammans varje vecka och jag har blivit sjukt intresserad och skulle vilja lära känna honom. Jag är ganska blyg och tycker det är svårt att ta kontakt, så hur gör man egentligen? Hur tar man kontakt utan att verka creapy? Vi har drygt 70 gemensamma vänner på fb, kan man vänförfråga? Eller är det konstigt om man aldrig har sagt ett ord till varandra? 

Sen är jag även sjukt rädd att bli utskrattad, totalt nobbad eller nåt för att jag ens tror att jag har en chans på honom. Han är rätt populär och har många vänner o så...

Hur skulle ni vilja att någon tog kontakt eller visade intresse för er? Eller ska man bara låta bli? Jag är rätt lost... 


   
Citera
Ämnesstartare

Du har säkert hört det förut, men för att vinna måste du våga. Risken att bli nobbad finns förstås alltid där, men om du inte gör något alls kommer du definitivt inte att fånga hans intresse.

En lektion är ju kanske det bästa stället att börja snacka med någon. Sätt dig bredvid honom någon dag och fråga något som har med skolan att göra (typ om han tyckte läxan var svår, om han också tycker att läraren liknar Svampbob Fyrkant eller vad han fick för betyg på senaste provet). Det är ganska oskyldiga grejer så du är rätt skyddad. Vad är det värsta som kan hända, att han skrattar åt dig? Ptja... det är möjligt. Men i så fall är han ju ändå inte en särskilt bra och trevlig kille, eller hur? Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Smephine: är det konstigt om man aldrig har sagt ett ord till varandra?

Ja, det är det.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:
Du har säkert hört det förut, men för att vinna måste du våga.

Sant.. :/ får väl ta chansen. Sen genomlida resten av skolåren med skämskudde om det går åt helvete. Som du också säger så är han väl inget att ha isf.. hm..svårt det där..!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Ja, det är det.. 

Haha..misstänkte det... Ska nog låta bli! x) 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Smephine: Ska nog låta bli! x)

Inled en diskussion med honom när ni möts på lektion nästa gång! Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Inled en diskussion med honom när ni möts på lektion nästa gång! Glad

  Tumme upp Värt ett försök!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Smephine:

  Tumme upp Värt ett försök!

Ja men självklart! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur fick du den där textstilen!?

Klart du kan vänförfråga. Han nekar väl om han inte vill. Tror inte han kommer tycka det är något konstigt ens om han är så populär.


   
SvaraCitera

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv.” ~Sören Kierkegaard


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:
Hur fick du den där textstilen!?

Bara Gud vet.. 😉 

Hjärtlös: Klart du kan vänförfråga. Han nekar väl om han inte vill. Tror inte han kommer tycka det är något konstigt ens om han är så populär.

Hmm..ligger något i det!

My dreams are her:
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv.” ~Sören Kierkegaard

Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Smephine: Bara Gud vet.. 😉

Snälla säg! 🙁

Smephine: Hmm..ligger något i det!

Mm de flesta blir bara glada av vänförfrågningar 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Snälla säg! 🙁

Okej, bara för att du är du 🙂 ....jag skriver ifrån min mobil! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Smephine:

Okej, bara för att du är du 🙂 ....jag skriver ifrån min mobil! 

Åh ok. Coolt, ska också testa det.


   
SvaraCitera