Aviseringar
Rensa alla

Hur gör man för att undvika fettigt hår?


Ämnesstartare

velociped:

sluta tvätta håret med schampo under en längre tid, när håret har blivit mättat med talg så kommer kroppen att sluta producera talg i hårbottnen. efter en månad eller så övergår du till att använda schampo en gång i veckan eller mindre

Då skulle jag få mjäll kakor... (Har mjäll!). Har haft det nån gång och det finns 2 alternativ... Att mamma får klösa bort dom med naglarna eller ha babyolja i håret hela dagen vilket är extremt störande...

Kakaoxo:

Wella Sp har jätte bra produkter för alla slags hår osv.
men dyra är dem..

för mer inf. osv

http://www.system-professional.com/

Jaha... Vart kan man köpa det då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

använder mindre balsam, trycker inte borsten så hårt mot huvudet när du borstar det.
Om det inte fungerar får du byta schampo och/eller kostvanor

obs: Det är ingen bra lösning att tvätta håret dagligen/oftare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bulldoggh:

Då skulle jag få mjäll kakor... (Har mjäll!). Har haft det nån gång och det finns 2 alternativ... Att mamma får klösa bort dom med naglarna eller ha babyolja i håret hela dagen vilket är extremt störande...

ifall du har mjäll ska du absolut inte använda hår"vårds"produkter. det är ju bara ren idioti. sluta med produkterna, köp dig ett ordentligt mjällschampo och skärp dig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

använder mindre balsam

Nä, snarare - bara använda balsam utan silikoner, mineraloljor och sulfater och skippa shampo helt [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

bara använda balsam utan silikoner, mineraloljor och sulfater och skippa shampo helt

sant men svårt att få tag på, finns inte överallt lix[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

sant men svårt att få tag på, finns inte överallt lix

Det är ju bara att gå till närmaste ICA [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Det är ju bara att gå till närmaste ICA

ofta det finns där :O? haha hade ingen aning[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är ju asbra, man behöver inga hårstylingprodukter [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

ofta det finns där :O? haha hade ingen aning

[crazy]
Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Köp schampo balsam hos frisören eller så köper du mitt favvomärke tresemme. finns för olika typer i stora flaskor som räcker väldigt länge. 🙂

byt ut din mousse till en bra mousse för håret finns hos frisören

skippa hårsprayet

dåliga produkter förstör ditt hår och kanske gör så det ser fettigt ut så BYT UT DEM


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

ofta

inte sett[crazy] fast kan bero på att mamma ej tillåter mig välja[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Shit, vilket skönt hår du har.

va? :p


   
SvaraCitera

Mårran:

va?

Jag måste ducha varje dag! Ibland vill jag inte för att alla säger att det inte är bra för håret i tvätte det så ofta, men då ser det snuskig ut. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Jag måste ducha varje dag! Ibland vill jag inte för att alla säger att det inte är bra för håret i tvätte det så ofta, men då ser det snuskig ut.

Jag badar varje dag, men att tvätta mitt hår varje dag vore inte snällt mot klockan.

Jag skulle teoretiskt sett kunna strypas med det flera gånger om, förstår du.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bulldoggh:

Mousse : Skaka håll i "flaskan" upp och ner och spruta i handen. He i håret och lala runt tills det blir bra...

Hårspray : Spraya på där man vill att det ska hålla ...

Okej men vad vill du åstadskomma? Jag har mousse i håret när det är blött, i hårbottnen endast och blåser för volym. Sedan sprayar jag underhåret och så aldrig PÅ liksom. Skaffa ett bra vax för hållbarhet och stadga istället?


   
SvaraCitera