Aviseringar
Rensa alla

hur gör man med wax?


Ämnesstartare

hej!

Jag anser att mitt hår måste ha volym för att jag ska se "okej" ut. Det är ganska tunt och är la runt 5-7 cm långt.
Så, jag har prövat alla möjliga typer utav hår-frisyrer, som ser helt okej framifrån, Men när man kollar sid-profilen så ser man hårbotten lite här och var.
Har länge försökt lösa detta problemet och undrar nu ifall det är någon som har något förslag på hur man kan göra?

Eller hur gör ni när ni fixar ert hår på morgonen? Speciella knep/waxer osv.

skulle uppskatta seriösa svar [bigsmile]


   
Citera

Alltså, jag vet ju bara hur jag brukar göra. Jag har klassiskt tunt och übersvenskt hår som fladdrar vid minsta vind. Jag brukar ha i mousse, sedan blåsa håret och slutligen tupera underhåret. Med tanke på din hårlängd kanske du kan hoppa att tupera det men mousse + hårfön funkar skitbra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

7kt gal1:

Jag anser att mitt hår måste ha volym för att jag ska se "okej" ut. Det är ganska tunt och är la runt 5-7 cm långt.

hit med ditt huvud så fixar jag en frisyr åt dig ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

M33m0:

hit med ditt huvud så fixar jag en frisyr åt dig ^^

är du bra på sånt? ifall jag kan adda din msn och få tips 😀


   
SvaraCitera

Du borde lägga upp en bild på ditt hår, så blir det lättare att ge tips om vad du kan göra.


   
SvaraCitera

bara töntar som använder wax.


   
SvaraCitera

ankzor:

bara töntar som använder wax.

Håll käften ankzor.


   
SvaraCitera

Resultat:

Håll käften ankzor.

käften tönt[no-no][no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rufsa extra mycket for att inte harstrana ska klumpa ihop sig.

Sjalv sa tycker jag att "got2b beach matt" inte klumpar ihop haret sa mycket. Prova den, kostar bara typ 50spann. Om du anda vill ha lite taggigt sa slang i lite d:fi gron pa topparna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sjalv sa tycker jag att "got2b beach matt" inte klumpar ihop haret sa mycket. Prova den, kostar bara typ 50spann. Om du anda vill ha lite taggigt sa slang i lite d:fi gron pa topparna.

själv så har jag hört att man inte ska ruffsa håret, eller alltså om du menar att ta handen och köra runt den i håret samtidigt som du trycker neråt på huvudet, för då tappar du håret mera. Iaf om du är smått tunhårig som jag 😮


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bild1

Mm.. (267).jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Björn Axén wax [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

7kt gal1:

själv så har jag hört att man inte ska ruffsa håret, eller alltså om du menar att ta handen och köra runt den i håret samtidigt som du trycker neråt på huvudet, för då tappar du håret mera. Iaf om du är smått tunhårig som jag 😮

Det var precis det jag syftade pa.
Jag har sjalv valdigt tjockt och starkt har sa jag vet inget om det dar med att tappa har, sorry 😛


   
SvaraCitera

använder oftast ingenting i mitt hår, är snygg ändå.


   
SvaraCitera