Aviseringar
Rensa alla

Hur gör man när allt faller isär?


Ämnesstartare

mm. jag behöver verkligen era bästa tips och uppmuntringar nu.

Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre, allt faller verkligen isär. Jag orkar verkligen inte skolan, har gått i 3 veckor nu och jag mår redan riktigt dåligt när jag stiger upp på morgonen. Jag har ett projektarbete jag måste börja med, men jag har ingen aning vad jag ska göra. Enligt alla andra så borde jag nu veta vad jag vill göra efter gymnasiet, bara några månader till vi ska börja söka utbildningar. I somras ändrade jag mig från att vilja bli grafisk designer till att inte ha nån aning om vad jag ska göra. Alla är på mig hela tiden att jag måste komma på vad jag vill nu. Jag orkar inte med mina kompisar längre, jag vill bara träffa nya människor. Kärleken går åt helvete. Och tanken på att årsdagen till min pappis död är om ca 1 månad skrämmer mig något så fruktansvärt. Jag känner knappt igen mig själv längre, allt är så himla negativt och jag vet inte hur jag ska vända på det.


   
Citera

skulle skriva nåt elak men orka det [sad]
ne men bara gör det rätta liksom, finns inte så mycket mer
gå till skolan, typ ät fibrer? livet blir ju inte bättre sen om du trott det [crazy]


   
SvaraCitera

försök ta dig till skolan det blir bara värre av att inte göra något alls


   
SvaraCitera

Man skriver en dikt om det [blush]


   
SvaraCitera

man vet att det kommer lösa sig. du behöver inte veta allt, du behöver inte vara säker på vad du ska läsa. du behöver nog ge dig själv en paus, och det kanske är värt att leta nya perspektiv, nya vänner, nya saker då. har du övervägt sabbatsår, resa (inom sverige) engagera dig i någon förening eller att flytta?

jag vet inte vad du behöver men hoppas det löser sig för dig.


   
SvaraCitera

Försöker hålla ihop det nödvändigaste...


   
SvaraCitera
Tyrael

Human:

Och tanken på att årsdagen till min pappis död är om ca 1 månad skrämmer mig något så fruktansvärt.

Ja usch han kanske kommer tebax som ett spöke och mobbar dig..

Men seriöst, SKRÄMMER det dig?


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera

Det är inte hela världen om skolan failar. Ta det lugnt, gör det du vill. Vill du ligga hemma så gör det. Du kommer ta tag i saker när du orkar.


   
SvaraCitera

Human:

Och tanken på att årsdagen till min pappis död är om ca 1 månad skrämmer mig något så fruktansvärt

Alltså. Han är lika död idag, imorn och nästa vecka som just på årsdagen. Faktiskt. Jag bävade lite inför årsdagen av min polares bortgång, men insåg att det inte gör någon som helst skillnad i sörjskedet. Så tycker inte alls du ska oroa dig för det.


   
SvaraCitera

Human:

jag behöver verkligen era bästa tips och uppmuntringar nu.

Hej.

Jag förstår hur du känner. Du behöver inte veta nu vad du ska göra efter gymnasiet. Jag går också på gymnasiet sista året och själv har jag ingen aning än. Du har ju fortfarande tid på dig! 🙂
Jag känner lite också så med de personerna jag har runt omkring mig, att jag också vill träffa nytt folk. Men jag tror att du kommer träffa nya människor ganska lätt utan att du tänker på det 🙂

Kram Cissi


   
SvaraCitera

sp


   
SvaraCitera

Human:

mm. jag behöver verkligen era bästa tips och uppmuntringar nu.

Tickstart:

ne men bara gör det rätta liksom

OF 5:

försök ta dig till skolan det blir bara värre av att inte göra något alls

Bygg upp det igen, Sorg och glädje är en del av livet, försök skaffa en balans i livet.
Mitt tips till dig är meditation och yoga.


   
SvaraCitera

Chilla och bit ihop. Ibland förtjänar man faktiskt att vila/reinkarnera sig för att ta reda på vad man vill med livet, även om det påverkar skolan. Du har några trådar som du behöver lugn och ro för att trassla ut.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera