Aviseringar
Rensa alla

Hur gör ni egentligen gubbar


Paseo
Ämnesstartare

för att få stimulans till att plugga?


   
Citera


   
SvaraCitera

Brukar tänka på varför jag går i skolan och vad jag vill uppnå med det. Då blir det lite lättare att komma igång.

Fungerar inte alltid förstås.


   
SvaraCitera
mynona

Jag gör bara vad jag ska, en sak i taget, med den enda motivationen att jag bör hålla deadline för att inte läxorna ska lägga sig på hög. Det fungerar tillräkligt väl


   
SvaraCitera

Fråga inte mig. Jag är sämst på det här. Tänkte börja vid 11-12. Och sen 13, 14, 15. Kanske ska köra på 16 då. Det är om tre minuter.


   
SvaraCitera

Man kan ju alltid skjuta upp saker riktigt länge, de sista dagarna innan inlämning blir hemskt effektiva då och så får man uppleva den där spänningen som uppstår när man inte vet om man hinner bli klar i tid.


   
SvaraCitera

Givande!!


   
SvaraCitera

nubbie:

Man kan ju alltid skjuta upp saker riktigt länge, de sista dagarna innan inlämning blir hemskt effektiva då och så får man uppleva den där spänningen som uppstår när man inte vet om man hinner bli klar i tid.

Jag diggar den känslan. Ångestpanik blandas med eufori när man är klar [love]


   
SvaraCitera

det går inte


   
SvaraCitera

mynona:

Jag gör bara vad jag ska, en sak i taget, med den enda motivationen att jag bör hålla deadline för att inte läxorna ska lägga sig på hög. Det fungerar tillräkligt väl

åh! vill också fungera så


   
SvaraCitera

Biologen:

Jag diggar den känslan. Ångestpanik blandas med eufori när man är klar

Haha ja, fast jag blir sällan klar i tid [sad] känner mig aldrig nöjd så jag kan låta en text samla damm jättelänge för att den inte känns färdig. Sedan öppnar jag den, ändrar någon oviktig mening och tänker screw this och skickar in den ändå.


   
SvaraCitera

nubbie:

känner mig aldrig nöjd så jag kan låta en text samla damm jättelänge för att den inte känns färdig.

Tror det kan vara en dålig loop. Man känner sig missnöjd -> slutar skriva. Slutar skriva -> texten blir inte bättre -> ännu mer missnöjd därför att mer tid har passerat.


   
SvaraCitera

Paseo:

för att få stimulans till att plugga?

Har aldrig fått speciell stimulans av det... så jag undrar med!

Har alltid tagit mig igenom skolan med målet att fokusera på det jag tycker är intressant, och inte göra ett dugg mer än jag behövt med annat.

Vissa saker kan jag inte envisas med, medan andra, ofta totalt meningslösa saker, då går det hur lätt som helst att känna stimulans och motivation. Typiskt!


   
SvaraCitera

Biologen:

Tror det kan vara en dålig loop. Man känner sig missnöjd -> slutar skriva. Slutar skriva -> texten blir inte bättre -> ännu mer missnöjd därför att mer tid har passerat.

Ja inte fungerar det bra för mig iaf [blush] men det är som det är ibland.


   
SvaraCitera

försöker tänka bort att jag måste plugga och försöker klura ut vad jag vill göra och vad som är bra för mig.


   
SvaraCitera