Aviseringar
Rensa alla

Hur gör ni för att hjälpa fattiga barn i Afrika och i länder där det är fattigdom?


Smilen
Ämnesstartare

Hur bidrar ni för att folk ska få ett bra/bättre liv i fattiga länder? många är fattiga och behöver omsorg och pengar framförallt, ett liv är ett liv och det ska vi ta vara på. Skulle ni kunna tänka er att hjälpa människorna på plats i framtiden och bidra till att folk ska få ett värdigt liv, man ska inte behöva hämta vatten ute 2016 menar jag.


   
Citera

Investera i Afrikas småföretagare hade hjälpt extremt mycket.


   
SvaraCitera

Arbetar på skapa en legion reningstrupper som skall rensa ut alla människor som bor kring ekvatorn, för miljöns skull, svältande människor visar ingen respekt för ekosystem eller utrotningshotade arter


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Jungman:
Arbetar på skapa en legion reningstrupper som skall rensa ut alla människor som bor kring ekvatorn, för miljöns skull, svältande människor visar ingen respekt för ekosystem eller utrotningshotade arter

Det låter modigt. 


   
SvaraCitera

Genom att inte ljuga för andra om att jag bryr mig om andra.


   
SvaraCitera

Smilen:
Hur bidrar ni för att folk ska få ett bra/bättre liv i fattiga länder? många är fattiga och behöver omsorg och pengar framförallt, ett liv är ett liv och det ska vi ta vara på. Skulle ni kunna tänka er att hjälpa människorna på plats i framtiden och bidra till att folk ska få ett värdigt liv, man ska inte behöva hämta vatten ute 2016 menar jag.

Bidrar hellre till människor som bor i Sverige.
Nej fattiga människor behöver bra mark att odla på, rent vatten och  bättre sjukvård. När saker och ting styrs främst av pengar så slår girigheten på och mer vill ha mer. Vill man hjälpa dom fattiga så ska man utveckla bra och miljövänlig teknologi som underlättar vardagen. 


   
SvaraCitera

Jag äter upp all min mat på tallriken. 


   
SvaraCitera

62182527.jpg


   
SvaraCitera
mynona

Jag bryr mig om andra, men jag påstår inte att jag gör det aktivt utom när det är nödvändigt för mitt eget liv, för det gör jag inte. Medkänslan i sig är viktig och blir inte hyckleri även om man inte gör något av den.

Nej, jag kommer troligen aldrig att hjälpa på plats. Det ligger inte för mig och jag är för upptagen med alla neuroser kring mitt eget liv. Men medlidande kommer jag nog alltid att känna när jag uppmärksammas på det, och det är viktigt i sig, det betyder att ens känsloliv hålls i trim och att man fortsätter att fungera som man ska emotionellt.

När det gäller handling kommer jag nog aldrig att göra mer än att ge pengar tillfälligt någon gång när jag uppmärksammas på saken. Det gör inte mitt medlidande mindre genuint eller hycklande, men det gör mig mänskligare än om jag tyckte att det var okej att strunta i det bara för att jag är för fokuserad på mitt eget liv för att arbeta aktivt. Det är mänskligt.


   
SvaraCitera

Bidrar inte över huvud taget till något som har med Afrika att göra. Försöker istället hjälpa våra svenska barn så gott det går. Det räcker med att läsa inlägg/trådar på UM för att förstå att svenska barn och ungdomar kan ha det väldigt tufft. 


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Jag köper deras produkter.


   
SvaraCitera

trycka på knappen som hjälper röda korset på pantautomaten så får man ut en lapp som det står "Tack för ditt stöd" nåt liknande


   
SvaraCitera

Tycker det är roligt att de flesta kopplar fattigdom till Afrika när det lika väl finns andra människor i andra länder som har det minst lika svårt. Men för att svara på frågan, nej jag bidrar inte med något men jag skulle verkligen vilja det. Visst, skulle kunna skänka pengar men man vill ju se vart dessa pengar tar vägen. Det hör man inte så mycket av. Dock hade jag mycket hellre skänkt pengar till WWF eller något annat företag som t.ex. stoppar vilda djur i cirkusar o.s.v.


   
SvaraCitera

Anonym001: mycket hellre skänkt pengar till WWF eller något annat företag som t.ex. stoppar vilda djur i cirkusar o.s.v.

Varför är det viktigare att stoppa vilda djur i cirkusar när det finns människor som dör till följd utav fattigdom?


   
SvaraCitera

Punda:

Varför är det viktigare att stoppa vilda djur i cirkusar när det finns människor som dör till följd utav fattigdom?

För att den ökade fattigdomen i världen är just på grund av människor och den globala uppvärmningen. Det är de konsekvenserna vi får ta. Enligt mig är det mer synd om dessa djur än människor eftersom jag har tappat tron på människan en gnutta, sedan är det väl klart att jag tycker synd om alla fattiga i världen men det är människan som sätter de här djuren i en miljö som de inte ens ska vistas i och det är människan som förstör naturens gång som sedan leder till svält och torka i de här länderna. Det är människor som sätter dessa djur i en miljö som de inte ens ska vistas i. Allt detta leder tillbaka till människan. 


   
SvaraCitera