Aviseringar
Rensa alla

Hur hade du gjort? #7463


Ämnesstartare

Bjöd två kronor på en auktion med fritt porto, och vann den. Det var ett hyfsat fint smycke och bara portot kostade 13 kr, så allt som allt hade nog det mer rättvisa för mig att betala varit runt 23 kr, lågt räknat. 

Som det är nu har hen ju förlorat pengar på att sälja smycket. 


   
Citera

Om (nästan) ingen vill ha den så kan den väl inte vara värd mycket?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

applekakanshaj2:
Om (nästan) ingen vill ha den så kan den väl inte vara värd mycket?

Fast det är ju inte så värde fungerar.


   
SvaraCitera

Hade nog inte bjudit 2 spänn för en grej från första början, känns ju lite snålt kanske. Galen Hur mycket jag hade skickat beror nog på vad jag skulle känna att det är värt. Hur mycket skulle du själv sälja det för?


   
SvaraCitera

Vi talar 10 kronor här, inte 10,000 kronor..  


   
SvaraCitera

vonKissekatt:

Fast det är ju inte så värde fungerar.

Uhm jo, efterfrågan på marknader styr priset, så är det. 


   
SvaraCitera

vonKissekatt: Ingenting hen får skylla sig själv

Om säljare sätter ett utrop på t.ex. 1 krona får man räkna med att de kan bli så långt pris även om man hoppats på betydligt mer förstås.  Jag som köpare hade sett de som ett tokfynd i fall varan egentligen var värde mycket mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det ska då vara en allmän efterfråga. Hade det sedan varit äkta hade bara materialet haft ett värde. 

S3ON:

Uhm jo, efterfrågan styr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Om säljare sätter ett utrop på t.ex. 1 krona får man räkna med att de kan bli så långt pris även om man hoppats på betydligt mer förstås.  Jag som köpare hade sett de som ett tokfynd i fall varan egentligen var värde mycket mer.

Jo men att hen fick betala för portot :(((( får så dåligt samvete 


   
SvaraCitera

vonKissekatt: Hade det sedan varit äkta hade bara materialet haft ett värde.

Det beror på. Finns ganska stor efterfrågan på guld, silver och koppar som exempel. 


   
SvaraCitera

vonKissekatt: Jo men att hen fick betala för portot :(((( får så dåligt samvete

Om säljare bjuder på frakten och sen går back får säljaren skylla sig själv, Jag skulle bara betala de som de faktisk blev. Hade jag velat betala ett högre pris hade jag budat från början en högre summa.


   
SvaraCitera

Jag hade nog betalat en 50-lapp typ. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Om säljare bjuder på frakten och sen går back får säljaren skylla sig själv, Jag skulle bara betala de som de faktisk blev. Hade jag velat betala ett högre pris hade jag budat från början en högre summa.

lade en femtiolapp som högsta bud!


   
SvaraCitera

vonKissekatt: lade en femtiolapp som högsta bud!

La du ett sån där maxbud?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

La du ett sån där maxbud?

aa


   
SvaraCitera