Aviseringar
Rensa alla

Hur håller du dig smal?


Ämnesstartare

Ja,jag undrar verkligen. Jag börjar bli otroligt desperat. Vad är era bästa tips?


   
Citera
Ämnesetiketter

Vet inte, kan inte gå upp i vikt. Vill ha tips på hur man blir småfet 🙁 mitt yttre reflekterar ej mitt vita priviligerade cis het inre


   
SvaraCitera

Passar den här tråden verkligen på ett ungdomsforum tycker du? Tjejer känner redan från ung ålder piskan på sig att de ska se ut på ett visst sätt för att behaga den manliga blicken, och det måste vi motarbeta. Självklart är övervikt ingenting att eftersträva men inte heller en "smal" kropp. Ät ordentligt, dra ned på onyttigheter och rör på dig - mår man inte bra av det, psykiskt eller fysiskt, så sök hjälp på ungdomsmottagning eller vårdcentral. 


   
SvaraCitera

Jag vet inte, gör inget speciellt.


   
SvaraCitera

Kör på Intervallträning -löpning  2-3 mil i veckan 😛


   
SvaraCitera

Kan inte gå upp i vikt så gör typ inget alls


   
SvaraCitera

Håller mig inte smal lel, pendlar i vikt konstant. från underviktig till överviktig på några månader och tärt om :p hatar mitt liv


   
SvaraCitera

Tränar o äter rätt.


   
SvaraCitera

Gör ingenting alls, typ Tardig


   
SvaraCitera
Cobrak

Utseende är en aspekt som vidrör många, därav vikt oftast är en inkluderande faktor. Är det så att man trånar efter att vara smal i ett osunt sammanhang är det självkänsla man ska lägga sin fokus på, resterande bitar kan falla på sin plats i efterhand.


   
SvaraCitera

Genom att baka chokladbollar och sedan äta upp halva smeten innan jag hinner göra klart dem Mycket glad


   
SvaraCitera
Roloch

Kalorier in vs Förbrukade kalorier(kalorier ut) 


   
SvaraCitera

Har naturligt bra metabolism så behöver inte göra så mycket mer än att lyfta tungt och äta frukost, lunch, middag tills jag blir mätt.


   
SvaraCitera

Eftersom övervikt både bland äldre och yngre snart är ett lika stort problem som sjukdomar typ cancer och hjärt- och kärlsjukdomar så tycker åtminstone jag att det kan vara av vikt att äta rätt och kanske ännu viktigare att röra sig så mycket som går. Att smälla i sig mängder med godis och cola och bara sitta framför skärmen alt med sin smartphone hela dagarna tror inte jag i varje fall ger ett långt och hälsosamt liv.

Jag äter själv både kött-, fisk- och fågel men mycket lite godis (ren choklad undantaget) och dricker aldrig cola men går/vandrar och joggar varje dag. Går däremot aldrig på gym då jag anser att det är nyttigare att röra sig utomhus i solljus.


   
SvaraCitera

jag byter lekamen och bebor en annan individs kropp när nuvarande gestalt blir för fet


   
SvaraCitera