Aviseringar
Rensa alla

Hur håller ni sams med era föräldrar?


Ämnesstartare

Jag har typ 1000 saker jag och min mamma bråkar om och vi bråkar 50% av tiden jag är hemma. Går i 2an så kan inte flytta hemifrån, var påväg att hoppa av men vågade inte. Jag och min pappa kommer jättebra överens men min mamma e arg och grining nästan 24/7 så allt jag gör är fel..

Jag är ALDRIG ute o festar, sällan med kompisar för jag "måste hem o ta hand om hundarna". jag, mamma och min syster delar på 6 hundar så det är mkt ansvar på mig, men mamma lägger oftast sin del på mig oxå.. hon orkar egentligen inte men skiter i det och när det blir för jobbigt går det ut över familjen..

Vad ska jag göra?? vill vara sams med henne för är beroende av henne sålänge jag går i skolan. har ärvt hennes humör så är jävligt lättretad [sad]


   
Citera
smisk

Åh, låter som min syster och mamma, de kommer aldrig överens för de är lika sura båda två. Meeeeen hon är mest med sin pojkvän, så hon slipper vara hemma osv.
Det enda riktiga tipset jag har är väl att du får göra din mor till lags så länge du bor hemma.


   
SvaraCitera

easy. jag får bo hemma, dem får inflytande. ömsesidig respekt


   
SvaraCitera

Är rätt vanligt att ett barn ofta får dispyter med föräldern av samma kön. Om det nu är till någon tröst.

Vad som funkar för mig är att bara ligga lågt. Istället för att söka bråk och hugga på min far så försöker jag ta det lugnt istället, försöka få honom på bra humör osv.


   
SvaraCitera

håller käft när jag känner vibrationer i luften.
är så olik min familj, våra diskussioner brukar sluta i krig, typ. eh.
eller med pappa och min äldsta brorsa är det så.
mamma och lillebror är snälla.
så aa, jag sköter det nuförtiden efter allt genom att hålla tyst.


   
SvaraCitera

Kommer inte ihåg när jag bråka med mina föräldrar sist. Kan bero på att jag inte träffat dem så ofta sen typ 2006 eller nått [blush]


   
SvaraCitera

Du kan ju alltid kväva henne när hon sover. Om du är lagd åt det hållet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

ligga lågt

hannnah:

jag sköter det nuförtiden efter allt genom att hålla tyst.

Hur då? om hon anklagar en för både allt, hur kan man då bara vara tyst, jag måte göra precis allt som hon anser är viktigt men som ingen människa hinner med på samma dag innan hon aäger att det ska göras för att hon ska vara glad. jag kan inte jobba ihjäl mig för att hålla henne glad.


   
SvaraCitera

Har din mamma möjlighet att ta hundarna mer, eller har ni egentligen fler hundar än ni klarar av? Är det era hundar tillsammans, eller är det i grunden din mamma hundar?
Du måste ju kunna få någon eftermiddag och kväll ledig ibland och göra andra saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

fler hundar än ni klarar av?

hon har, hon har 3 jag 2 och syrran 1. knappt att jag får ledigt ibland, funderar på att ta ett kvällsjobb någon kväll i veckan för o inte vara hemma lika mkt men det är inte schysst mot mina hundar...


   
SvaraCitera

sheltiegirl:

jag kan inte jobba ihjäl mig för att hålla henne glad.

Säg bara "ok" till allt hon säger då och gör vad du själv känner för.


   
SvaraCitera

sheltiegirl:

hon har, hon har 3 jag 2 och syrran 1. knappt att jag får ledigt ibland, funderar på att ta ett kvällsjobb någon kväll i veckan för o inte vara hemma lika mkt men det är inte schysst mot mina hundar...

Men kan du inte vara borta på grund av dina egna hundar, eller på grund av att du tar stort ansvar för din mammas hundar också medan hon tillåter sig själv att göra annat?
Du kan ju skaffa hundvakt till dina egna hundar, utan att din mamma behöver involveras så mycket. Om hon då menar att du även ska ta hand om hennes hundar så är det ju ohållbart om du gör detta till sådan gräns att du aldrig får en kväll för dig själv där du kan göra vad du vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hon betalar för mina hundar, kurser, tävlingar m.m. så vågar inte säga emot henne för då kan jag inte fortsätta vara aktiv med hundarna.. en hundvakt är omöjlig typ där jag bor, långt ut på landet.


   
SvaraCitera

Kommer överens bra, inte så svårt.


   
SvaraCitera

Bråkade förut, men efter typ 10 samtal om de så äre bättre nu, men då går upp och ner.


   
SvaraCitera