Aviseringar
Rensa alla

Hur håller ni sams med era föräldrar?


Håller mest sams med min mor pga att pappa blir arg annars [blush]


   
SvaraCitera

Och för att hon är snäll å fixar då hon inte är nervvrak.


   
SvaraCitera

genom att inte bo hemma. brukade inte bråka med dom när jag träffade dom ofta heller iofs, höll mig mest på mitt rum. har nog bättre relation till dom nu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bråkar med min mor 78% av tiden jag är hemma, har med tiden lärt mig att det inte hjälper att tjaffsa emot och tro att man äger världen, gör som hon vill och ifall detta inte hjälper så kan du försöka prata med din mamma med tårar i ögonen och berätta hur du känner, när hon är som gladast och mest omtänksam.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har aldrig förstått det här med att bråka med sina föräldrar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Håller mest sams med min mor pga att pappa blir arg annars [blush]


   
SvaraCitera

Gunno, har i princip alltid vart sams med mina päron.


   
SvaraCitera

håller mig lugn för det mesta, håller käft och nickar, skäller ut dom om dom kliver över gränsen - då viker dom sig, oftast


   
SvaraCitera

är det ansvaret över hundarna som orsakar mest stress och irritation? i så fall skulle jag försökt hitta nya hem åt några av dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dysentery green:

försökt hitta nya hem åt några av dem.

Aldrig i livet!! plus att det gör ingen skillnad på om det är 1 eller 6 hundar, dom måste fortfarande ut på promenader. jag tränar enbart mina egna hundar, utom drag då jag behöver alla 6 till ett spann. men det är jag bara glad att jag får.


   
SvaraCitera

De låter precis som mig och min mamma. Vi bråkar om precis allt. Min tips är att göra din mamma till lags medans du bor hemma och sen när du flyttar hemifrån så kan du göra vad du vill 🙂

sheltiegirl:
Jag har typ 1000 saker jag och min mamma bråkar om och vi bråkar 50% av tiden jag är hemma. Går i 2an så kan inte flytta hemifrån, var påväg att hoppa av men vågade inte. Jag och min pappa kommer jättebra överens men min mamma e arg och grining nästan 24/7 så allt jag gör är fel..

Jag är ALDRIG ute o festar, sällan med kompisar för jag "måste hem o ta hand om hundarna". jag, mamma och min syster delar på 6 hundar så det är mkt ansvar på mig, men mamma lägger oftast sin del på mig oxå.. hon orkar egentligen inte men skiter i det och när det blir för jobbigt går det ut över familjen..

Vad ska jag göra?? vill vara sams med henne för är beroende av henne sålänge jag går i skolan. har ärvt hennes humör så är jävligt lättretad [sad]


   
SvaraCitera

pappa e no problem alltid bra

morsan undviker ja till 80% Rodnar

fungerar jättebra! 


   
SvaraCitera

Undviker bråk för det mesta.. Kan ifrågasätta morsans beslut ibland dock.. Att hon inte litar på mig, trots att jag inte gör något fel. Och när något försvunnit så är jag den första som hon snackar med, trots att jag aldrig stjäl. T.ex att hon inte lägger fram min min medicin mot ADD, utan ger mig EN.. Hon tror att jag ska missbruka den om jag har tillgång till hela burken.  Känner mig behandlad som en liten unge. Min pappa däremot är den bästa pappa man kan begära! Alltid snäll oavsett vad, och ställer alltid upp för mig om jag behöver pengar, skjuts eller vad som helst.


   
SvaraCitera

Stålröven:
Undviker bråk för det mesta.. Kan ifrågasätta morsans beslut ibland dock.. Att hon inte litar på mig, trots att jag inte gör något fel. Och när något försvunnit så är jag den första som hon snackar med, trots att jag aldrig stjäl. T.ex att hon inte lägger fram min min medicin mot ADD, utan ger mig EN.. Hon tror att jag ska missbruka den om jag har tillgång till hela burken.  Känner mig behandlad som en liten unge.

Min psykolog tutade i min mamma att jag antaligen inte skulle kunna hantera mina mediciner själv, trots att jag aldrig visat symptom på missbruk eller suicidal, så varje morgon gav hob mig ett piller och jag kände mig som du, att jag blev behablad som ett barn. Antagligen vill de bara väl, ta hand om och skydda. 


   
SvaraCitera

FruLiten:

Min psykolog tutade i min mamma att jag antaligen inte skulle kunna hantera mina mediciner själv, trots att jag aldrig visat symptom på missbruk eller suicidal, så varje morgon gav hob mig ett piller och jag kände mig som du, att jag blev behablad som ett barn. Antagligen vill de bara väl, ta hand om och skydda. 

Jaa.. Sen kommer hon med falska anklagelser också.. Häromdagen så sa hon att jag blandat medicinen med alkohol.. Föräldrar är jobbiga.. sheltiegirl, du får bara bita ihop och kaxa emot så lite som möjligt och visa dig mogen och senare kanske de inser att du mognat själv. 


   
SvaraCitera