Aviseringar
Rensa alla

Hur hantera jobbig individ i min grupp?


Ämnesstartare

Ni får ursäkta mig men jag är en sån person som hellre skriver om sånt online än pratar med någon om det!

Det är så att jag har en jobbig person i min grupp(parallella klass) som ständigt verkar störa sig på mig.

Jag kommer överens med de flesta i min grupp och vi alla har känt varandra sedan 1:an så att vi är väldigt nära.

Varje gång jag kommenterar något som är i behov av att kommenteras som T.e.x något provresultat så måste hon komma med en dryg kommentar och påstå att jag förstår stämningen för jag kommenterar något som vi ska prata tout le monde.

Det är så att jag är och har varit en analytisk person,en skeptiker mm. 
Jag har T.o.m fått pris av vår kommun för det, jag har alltid varit intresserad i facklitteratur särskilt naturvetenskaplig så att jag har alltid varit några steg före alla(T.o.m lärarna ibland).

Grejen(metafor) är att det verkar störa henne. Faktum att jag knappast behöver lyfta på ett finger för att få det högsta betyget och att hon behöver enligt henne plugga i flera dagar för att slutligen få ett lägre betyg än mig.

Det må låta som om jag lider av hybris men tro mig det gör jag inte, jag är medveten om att alla har det olika i skolan men hon verkar vara irriterad för det.
Jag får alltid högst betyg i gruppen och hon hamnar två betyg efter mig, för mig så gör det inget att hon beter sig så här för att det bevisar bara att vissa inte klarar av ens framgångar men det har börjat irritera mina vänner väldigt mycket på sistone.

Det värsta är inte att hon jämt kommenterar drygt och verkar tro att hon är mer intellektuell än vad jag är , utan att hon jämt ska jämföra hennes resultat med mina. Jag finner allt hon gör tragiskt eftersom att försöker så mycket och ändå når hon ingenstans.

När jag var yngre så var jag den där stereotypiska "bokmalen" (är det än idag men jag har 3-5 vänner nu) utan vänner och klarade mig alltid bäst i klassen. 
Skolan tvingade mig att regelbundet ha samtal med både skolpsykologen och kuratorn eftersom att jag var enligt de ständigt ensam. 
Jag minns att jag fick göra tester och fick klura lösningar på olika problem som stimulerade min hjärna, skolpsykologen sa till mig under ett samtal att hon tyckte att jag var(är ännu) för begåvad för min ålder och att jag sannolikt var(är ännu) särbegåvad.
Hon sa att "det finns alltid någon/några som lär försöka störa(utesluta) dig eftersom att jag var olik de flesta.

Missta mig inte för galen nu men jag tror att den där tjejen gör exakt samma sak mot mig som de andra gjorde och som skolpsykologen sa att de skulle.

Jag har en lösning till detta:
1. Prata med min mentor och försöka få henne att byta till den andra gruppen eftersom att jag trivs inte med henne i gruppen.

Det är allt jag har!
Kom med lösningar(icke-v
 


   
Citera
NEMI
 NEMI

Tror att det snarare hos henne kan handla om en otrygghet i sig själv till följd av upplevelsen av livets orättvisor, vilket sällan är något enkla att hantera. varken för denne själv eller för dem som drabbas av hanterandet av den upplevelsen. Än att hon bara vill dig illa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:
Tror att det snarare hos henne kan handla om en otrygghet i sig själv till följd av upplevelsen av livets orättvisor, vilket sällan är något enkla att hantera. varken för denne själv eller för dem som drabbas av hanterandet av den upplevelsen. Än att hon bara vill dig illa.

En annan av mina teser är just precis det du skrev men jag kvittar i om det är något hos henne eftersom att det sättet hon behandlar mig på är oacceptabelt! Jag vantrivs pga henne och ja du , jag tror nog inte att skolan lär göra ett enda skit pga hennes inflytelserika föräldrar!


   
SvaraCitera

Chelsea är ett fuskbygge 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

the pepparkaka:
Chelsea är ett fuskbygge 

Hur relevant är det just nu? Om du vill prata om Chelsea och om varför vi är nr:1 i ligatabellen just nu kan du pm:a mig!


   
SvaraCitera

Tryck upp henne mot väggen och fråga vad problemet är? Sen så tänder du en cigg och fimpar den på hennes huvud? Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing:
Tryck upp henne mot väggen och fråga vad problemet är? Sen så tänder du en cigg och fimpar den på hennes huvud? Mycket glad

Haha! Jag röker inte men då tar jag väl en av morsans? 


   
SvaraCitera

Mrsbowie:

Hur relevant är det just nu? Om du vill prata om Chelsea och om varför vi är nr:1 i ligatabellen just nu kan du pm:a mig!

Erkänner att det inte var relevant men klarade inte läsa all text :p 
Ja men nu är premier league världens mest överskattade liga. Lycka till i CM mot riktigt motstånd som Real, Barca och Bayern. Även PSG, Atletico och Dortmund lär göra mos av er. 


   
SvaraCitera

Mrsbowie:

Haha! Jag röker inte men då tar jag väl en av morsans? 

Haha låter som en plan Tumme upp


   
SvaraCitera

Säg till henne och visa att du är mognare än henne...


   
SvaraCitera

Ignorera henne och fortsätt med dina framgångar. Det är så man kommer långt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Doop snogg:
Ignorera henne och fortsätt med dina framgångar. Det är så man kommer långt.

Ja jag vet. 

adaq:
Säg till henne och visa att du är mognare än henne...

Jag tänker inte prata med henne! Hon är redan anmäld av min lärare.


   
SvaraCitera
b1son

kul inställning du har


   
SvaraCitera

Mrsbowie:

Ja jag vet. 
Jag tänker inte prata med henne! Hon är redan anmäld av min lärare.

Det jag brukar göra med folk jag hatar är att göra deras liv surt i smyg. Om deras nyklar ligger på ett bord så kanske jag putar ner dem på golver när ingen ser, om de har ett suddigum så kanske jag kastar iväg det när de inte ser. Sådana här smågrejer som är iriterande för dem.


   
SvaraCitera