Aviseringar
Rensa alla

Hur hanterar du stress?


durga: jag planerar i förväg och dricker mycket kaffe. gråter lite ibland också.

WWWWoo... så där gör jag ju också! Ledsen Men planeringen funkar sällan så bra som jag tänkt mig, så mycket kaffe och gråt... ... och ångest och sömnlösa nätter...


   
SvaraCitera

Asså om det händer på en gång typ matlagning + unge med överskotts energi sätter jag mig ner o omvärlden försvinner tills jag lugnat ner mig
Annars brukar jag planera eller skita i det


   
SvaraCitera

Är sällan stressad över tid kan bli det under korta stunder dock, då svär jag mest och blir lite slarvig i min intensitet


   
SvaraCitera

För det mesta brukar jag hantera stressen rätt bra och den hjälper mig att arbeta mer intensivt, men ibland händer det t.ex. att det är någonting som ligger en bit i framtiden, och då stressar jag upp mig för mycket och länge.


   
SvaraCitera

Stressar typ aldrig så jag mår ganska bra. Tumme upp


   
SvaraCitera

aristoteles: Jag gillar inte stress, det bästa är att undvika stress genom att planera väl. Om jag skall resa så beger jag mig tidigare än jag behöver för att kompensera för eventuella problem/förseningar. Det innebär ju att jag ofta får mer extra dö-tid än andra, men jag kan också ta det lugnt.

Samma här. Tumme upp


   
SvaraCitera

Det som hjälpt mig hittills. Hierarktiskt ordnat där nr 1 har hjälpt mig mest effektivt.

  1. Planering: Reflektion, problemlösning, tidplanering, realistisk bedömning av arbetsmängd relativt den tid man har på sig.
  2. Vänlighet/stöd: Att aktivt försöka se mig själv på ett vänligt sätt och aktivt stödja mig själv med stödjande tankar.
  3. Hälsa: Motion, bra mat, tillräckligt med vila och sömn, socialt umgänge, avslappning, sex, hobby m.m.

Tidigare var jag bra på nr 1 men sämre på nr 3 och usel på nr 2...så det gick åt helvete och jag brände ut mig. Efter en mängd terapi, funderingar och rent lidande har jag nu en bättre inställning och tekniker som verktyg att hantera press och stress.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Planerar. i det även tid för att krascha och inte lämna sängen på ett tag.


   
SvaraCitera

Jag går o lägger mig ;D


   
SvaraCitera

dåligt.


   
SvaraCitera

lisa20088: Jag går o lägger mig ;D


   
SvaraCitera

lyfta hantlar, duscha


   
SvaraCitera

Och undra varför barn får stress, för dom inte sköter sin skolgång och ligger efter och mår dåligt. Bara lata människor som stress/ångest.


   
SvaraCitera
torg1

Är jag FÖR stressad så skiter jag i allt vilket inte är så bra då skiten slår tillbaka på mig x1000 några veckor senare och då blir de kaos och man orkar inte finnas.
Stressar dock typ aldrig nu för tiden då jag inte har något att stessa för Tumme upp Gillar att de kommer vara så ett halvår framåt.


   
SvaraCitera

kan typ inte hantera stress så vidare bra så jag deppar typ och skär mig..


   
SvaraCitera