Aviseringar
Rensa alla

hur hanterar ni rasister?


Ämnesstartare

tycker ni att det är svårt?

min släkt talar ofta illa om invandrare, det är frustrerande. en gång tvingade dom mig att göra blonda slingor i håret så jag inte skulle se ut som en invandrare.


   
Citera
Ämnesstartare

det är svårt. jag skäms när jag är med sådana människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ibland "tar jag debatten" ibland skakar jag bara på huvudet.  Bor man i Dalarna är den typen av skitsnack legio, det är frustrerande som fan, framför allt när egentligen schyssta människor är infekterade. Blir tröttsamt för jag älskar landskapet med många sköna människor, vackra vyer, skog osv men detta kommer och solkar ner allt och man blir ambivalent. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet inte riktigt. brukar bli rädd faktiskt

tar åt mig oftast o försöker bryta  deras fördomar men aa det e svårt


   
SvaraCitera
mynona

Sådana åsikter hör jag sällan uttryckas. Men det är så tröttsamt primitivt att jag har svårt att riktigt ta det på allvar när jag hör det, samtidigt känner jag avsmak, höjer överläppen en aning och vänder mig bort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Handskak1.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är rasist mot svenskar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mina mor och farföräldrar var något rasister haha.. De var iofs inte särskilt vana vid att se mörka människor på gatorna förr.. Minns mormor en gång: 

- "Nej men fy, titta så svart människan är, nu har han väl ändå gått vilse!" 

Och en annan gång, vart inte särskilt längesen;

- "Det var en svart man som körde mig i taxin till flygplatsen, men han var faktiskt jättetrevlig!" 

Jävlar vad jag gapflabbade då.. Galen 

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antingen bråkar som fan elr bara kollar i väggen o låtsas som att inget sas. ps mkt bra taktik, skäms. Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

förrut brukade jag bli ledsen och slåss men nu brukar jag antingen ta ett seriöst snack med dem eller ignorera dem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

min morfar säger väl lite grejer idag som man skulle kunna se rasistiska ibland, brukar väl säga, "jaha, varför tror du det", typ. Och se om han har något bra svar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skrattar och skakar på huvudet medens jag gråter inombords åt deras dumhet... lite som när Schyman stod i Almedalen och eldade pengar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spärrar upp ögonen och skjuter fram käken, men tar sällan debatten. Jag tror att det är mer givande att diskutera de sociala samhällsproblem som gör att folk söker sig till sådana livsåskådningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox:

Spärrar upp ögonen och skjuter fram käken, men tar sällan debatten. Jag tror att det är mer givande att diskutera de sociala samhällsproblem som gör att folk söker sig till sådana livsåskådningar.

Inte med rasisterna själva, om vi snackar din average SD-tobbe. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: Inte med rasisterna själva, om vi snackar din average SD-tobbe.

Hur menar du?


   
SvaraCitera