Aviseringar
Rensa alla

Hur hanteras manipulativa flickvänner?


Ämnesstartare

Tjenis.. Har lite problem med min flickvän..

Hon är väldigt manipulativ, och blir sur om inte allting går enligt hennes direktiv. I övrigt så är hon rätt så"needy" och inte särskilt självständig, så hon lägger då över hela sitt liv på mig, som inte orkar hålla uppe det.

Jag vet inte varför, eftersom jag inte direkt älskar henne längre, är så otroligt rädd för att göra henne en uns besviken. Jag vill bara göra slut, men en del av mig skulle hata mig själv eftersom hon kommer att bli så otroligt ledsen.

Sedan känns det som om vi bara glider ifrån varann ju mer tiden går. Eller, jag måste böja min vilja och mitt liv allt mer eftersom det inte passar in i hennes planer. Förutom det så är det väl bara så att det är jag som har fel, och hon som har rätt, vad det än är frågan om när vi bråkar. Ibland går det bara åt helvete och allt man vill är bara att slippa, och andra gånger påstår hon att jag är det bästa som finns och att hon skulle gråta ögonen ur sig ifall det tog slut.

Svår situation.. Driver mig till vansinne, och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Hjälp tack.


   
Citera

Men gör slut bara.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Dumpa fanskapet bara.


   
SvaraCitera

Run for it.


   
SvaraCitera

Usch, dumpa henne bara. Jag vet inte om hon märker det själv, men du får berätta för henne att du tycker att hon är krävande och egoistisk. Och om du känner att du inte får ut något ur ert förhållande så får du berätta det för henne med, för hon kan ju inte sitta o kräva och du bara ger o ger. Sätt stopp för det, sätt dina gränser och ha dina krav med, för att visa att du inte är to mess with (be henne sluta med att tex om hon är ute o festar varje helg utan dig, vill ha pengar från dig hela tiden, vill att du ska med henne överallt blabla etc).

Värt ett försök, annars gör du bara slut..


   
SvaraCitera

Xeraht:

Hon är väldigt manipulativ

Xeraht:

andra gånger påstår hon att jag är det bästa som finns och att hon skulle gråta ögonen ur sig ifall det tog slut.

Xeraht:

. Jag vill bara göra slut, men en del av mig skulle hata mig själv eftersom hon kommer att bli så otroligt ledsen.

Du ser inte vad hon sysslar med? [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet bara inte hur jag ska göra det.. Hon kommer att bli väldigt ledsen.. Men det går väl inte så långt att hon försöker skada sig själv eller kanske rent av tar sitt liv på grund av det, va? Självbevarelsedriften utplånas väl inte på grund av det? :S


   
SvaraCitera

schism:

Du ser inte vad hon sysslar med?

Haha.

Ps. Dumpa.

Xeraht:

Jag vet bara inte hur jag ska göra det.. Hon kommer att bli väldigt ledsen.

schism:

Du ser inte vad hon sysslar med?


   
SvaraCitera

Xeraht:

Men det går väl inte så långt att hon försöker skada sig själv eller kanske rent av tar sitt liv på grund av det, va?

Jag har varit sån en gång i tiden. Men förhoppningsvis så tar hon inte livet av sig. Kanske blir lite självdestruktiv, men hon hittar snart någon annan att hänga på. Du kommer ändå göra slut förr eller senare, lika bra att göra det på en gång. Det minskar lidandet för både dig och henne. Det som du beskriver är typiskt för personer med emotionellt instabil personlighetsstörning (borderline) vilket också jag har. [y]


   
SvaraCitera

Nej men usch vad jobbig situation...
Om det inte går att lösa problemen (jag ahr noll ideér på hur) så verkar det som om det enda du kan göra är att bryta


   
SvaraCitera
Hando

Xeraht:

eftersom jag inte direkt älskar henne längre

Gör slut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

batterseabardot:

Det som du beskriver är typiskt för personer med emotionellt instabil personlighetsstörning (borderline)

Oj.. Nu när jag läser om det på wikipedia så känner jag igen henne kusligt väl faktiskt. Detta kan vara the turning point alltså.. Jag har vetat att nånting inte stått helt rätt till, men jag har inte förstått vad, eller varför.. Tack så mycket batterseabardot 🙂

Jag är lite rädd för det okända i sådana situationer.. Att inte veta vad personen ska ta sig till, och att inte veta hur långt de kan gå med de tråkiga känslorna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xeraht:

Jag vet bara inte hur jag ska göra det.. Hon kommer att bli väldigt ledsen.. Men det går väl inte så långt att hon försöker skada sig själv eller kanske rent av tar sitt liv på grund av det, va? Självbevarelsedriften utplånas väl inte på grund av det? :S

Låt henne ta livet av sig. Who cares? [bigsmile]


   
SvaraCitera

Låter ju inte så djävla hälsosamt.

Lär ju vara svårt att ändra på någon som är van att få exakt vad hon vill, prata om det med henne, försök ett lagomt tag och funkar det inte får hon skylla sig själv.

OBS JAG HAR ALLTID RÄTT OCH MAN SKA ALLTID LYSSNA PÅ MIG [confused]


   
SvaraCitera