Aviseringar
Rensa alla

Hur har er julafton varit?


Ämnesstartare

Hej, kamrater!  Idag är dagen vi länge väntat på - dagen julklappsköpen öppnas, maten äts och förhoppningsvis gott sällskaps avnjutes. Berätta - hur har er julafton varit? Har du tillbringat dagen på det sätt du ville? Hände något extra kul? Kanske spenderades dagen oortodoxt - vad gjorde du då? Nöjd med julklapparna? Vad har varit det bästa med denna dag, enligt er? 


   
Citera
Ämnesstartare

har gjort ingenting och ätit icke-julmat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kalle anka

annars en helt vanlig dag


   
SvaraCitera

Det har varit bra! Fick alla julklappar jag ville ha och ja, det var helt enkelt en jättebra jul! Tumme upp


   
SvaraCitera
reben

sämst


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

berg och dalbana mycket neråt, lite upp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

O K


   
SvaraCitera

Den har varit väldigt bra!
På eftermiddagen åkte jag med familjen hem till farmor på jullunch. Därefter åkte vi hem och kollade på Kalle Anka medan farsan fixade med julmaten.
Efter middagen var det julklappsutdelning.
Avslutningsvis hämtade jag upp Terrormat för att åka och hämta julmat som skulle delas ut till hemlösa. Släppte sedan av henne på tågstationen och körde sedan hemåt efter en liten biltur.
En väldigt bra jul! Party


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lyckades iaf sova bort en timma av kvällen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som vanligt, väldigt bra Tumme upp fick dey jag ville och lite annat som jag inte viste att jag ville ha så väldigt bra


   
SvaraCitera
mynona

Ju äldre man blir desto mindre tycks julen skilja sig från andra dagar och mista sin magi, och jag känner att denna konstellation är alltmer redo att undergå förändringar. Vi har tagit oss igenom de obligatoriska ortodoxa momenten utan att göra något märkvärdigt av det hela, men sedan julen inte längre spenderas hos mormor känns det ju aldrig mer riktigt som jul. Jag märker att jag faktiskt hade kunnat klara mig utan klappar helt och hållet, är nöjd med de jag gav bort. Jag hade väntat mig att få ett ljusblått plagg och det fick jag inte. Jag och mamma skrattade mycket åt far och hans sätt att inte låtsas ivrig att öppna sina klappar. Julen var en bagatell men här råder frid


   
SvaraCitera

mynona: Ju äldre man blir desto mindre tycks julen skilja sig från andra dagar och mista sin magi,

Precis så känner jag också. Förr, bara längtade till julen. Hela året var julen det jag såg framemot mest. Men det har jag inte gjort på några år nu. Precis som de senaste åren har jag haft noll julkänsla. Hela december hade kunnat vara vilken månad i mängden som helst. Och i stort sett, det här hade kunnat vara vilken dag som helst, även om den var rätt kul. Men sällskapet och umgänget är ju ändå rätt mysigt.


   
SvaraCitera

Har hängt hemma och ätit och ätit och kollat på Marco Polo på Netflix. Är oerhört rastlös men överlag nöjd. Glad att ha lyckats komma ifrån det vanliga julfirandet i år igen, men önskar att alla andra gjorde samma sak så man hade fler att hänga med. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bra! gick upp 1,5 kg. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

på 1h


   
SvaraCitera