Aviseringar
Rensa alla

Hur har ni träffat era vänner?


Ämnesstartare

Hej! Jag ville bara fråga lite angående vänskap och relationer.
Jag är en kille som har varit ensam i ett par år, det började i gymnasiet pga icke-mobbningsrelaterade orsaker, var helt enkelt lite inåtvänd och "annorlunda". Man har också tappat bort de få vänner man har haft och jag jobbar aktivt med att få nya. Det här året har jag gjort en nystart och har ändrat min livsstil till att bli en mer utåtriktad och aktiv person. Det här är vad jag gör nu.
Jag går en utbildning i Borås, dock en basårsutbildning så inget program. Högskolan funkar väl hyfsat med sociala kontakter, dock inte som man kanske önskar. 
Är på gymmet rätt ofta, dock inga att snacka med än, har nyligen bytt gym.
Jag går i fridykning i ett par år och har först nu haft lite mer kontakt med två nya medlemmar, några år yngre än mig.
Nyligen har jag testat ett politiskt ungdomsförbund, har träffat lite folk men har dock lite ångest där för jag är fortfarande osäker på vad jag står politiskt. Hittills passar det jag är med i så det kan la fungera tills vidare.
Träffa folk på internet funkar inte just nu.
Det här är vad jag hinner just nu, min utbildning är rätt intensiv, vill gärna göra mer men måste välja med omsorg, alltså välja de saker jag har störst potential till att träffa folk som man kanske kan komma närmare. Jag antar att jag får ha tålamod och får låta detta gå men vill gärna fråga om tips. 
Hur har ni andra träffat vänner och era partners, och om ni har varit i samma situation som jag, hur har ni gjort för att fixa det? Finns det något mer jag skulle kunna göra förutom det som händer nu, något jag har missat?
Tack för svar!


   
Citera

vigge le man:
Hej! Jag ville bara fråga lite angående vänskap och relationer.
Jag är en kille som har varit ensam i ett par år, det började i gymnasiet pga icke-mobbningsrelaterade orsaker, var helt enkelt lite inåtvänd och "annorlunda". Man har också tappat bort de få vänner man har haft och jag jobbar aktivt med att få nya. Det här året har jag gjort en nystart och har ändrat min livsstil till att bli en mer utåtriktad och aktiv person. Det här är vad jag gör nu.
Jag går en utbildning i Borås, dock en basårsutbildning så inget program. Högskolan funkar väl hyfsat med sociala kontakter, dock inte som man kanske önskar. 
Är på gymmet rätt ofta, dock inga att snacka med än, har nyligen bytt gym.
Jag går i fridykning i ett par år och har först nu haft lite mer kontakt med två nya medlemmar, några år yngre än mig.
Nyligen har jag testat ett politiskt ungdomsförbund, har träffat lite folk men har dock lite ångest där för jag är fortfarande osäker på vad jag står politiskt. Hittills passar det jag är med i så det kan la fungera tills vidare.
Träffa folk på internet funkar inte just nu.
Det här är vad jag hinner just nu, min utbildning är rätt intensiv, vill gärna göra mer men måste välja med omsorg, alltså välja de saker jag har störst potential till att träffa folk som man kanske kan komma närmare. Jag antar att jag får ha tålamod och får låta detta gå men vill gärna fråga om tips. 
Hur har ni andra träffat vänner och era partners, och om ni har varit i samma situation som jag, hur har ni gjort för att fixa det? Finns det något mer jag skulle kunna göra förutom det som händer nu, något jag har missat?
Tack för svar!

MEDIC


   
SvaraCitera
reben

um o dagis


   
SvaraCitera

Klassen och vänners vänner


   
SvaraCitera

Universitet


   
SvaraCitera

grundskola mest


   
SvaraCitera

IRL är det i princip bara klassen. Å andra sidan lämnar jag sällan huset för andra anledningar än att gå till skolan. 

Sen har jag några jag har känt i över fem år nu (vi spelar mest diverse datorspel), som jag har träffat via ett forum. 


   
SvaraCitera

De flesta är sedan skolan, på ett eller annat sätt. Någon annan från jobbet, även om vi inte umgås privat så jätteofta.

Jag har många bekanta som jag kan stanna till och prata med, även om vi inte umgås direkt och gör något.
Dom kanske jag känner via någon gammal före detta vän. 
Jag har sorterat bort dom som inte är värda att betrakta som vänner. 


   
SvaraCitera

Mest på arbetsplats, på musik- och skivträffar, på bil- och musikauktioner, på resor mm mm mm. Min senaste partner träffade jag när jag varit nere i hamnen och köpt en stor torsk och jag mötte henne på gatan och hennes systerson sa till mig - oj, vilken stor fisk. Jag erbjöd mig att visa henne och hennes systerson runt i stan som slutade med ett restaurangbesök och sedan blev vi ett par.  Mycket glad


   
SvaraCitera

mest random ute tror jag, inte ute som i klubbar och krogar. Ute som i ute. Svårt att beskriva Rodnar


   
SvaraCitera

skola + internet. 


   
SvaraCitera

S3ON:
mest random ute tror jag, inte ute som i klubbar och krogar. Ute som i ute. Svårt att beskriva Rodnar

Utveckla Glad


   
SvaraCitera
Exner

Internet, studier, föreningar och genom andra vänner.


   
SvaraCitera
mynona

På nätet. En nackdel med det är att de har slumpat sig bo långt borta allihop så jag kan inte träffa dem så ofta, och det är inte bra. Men jag har verkligen lyckats samla ihop en krets av personer som jag tror mig kunna ha som permanenta vänner. Jag är en introvert person och lär egentligen inte känna folk så lätt eftersom jag har svårt att öppna mig och trivs med att vara ensam, men även då behöver man förstås sällskap som emotionell och intellektuell stimulans.

Man behöver flera vänner, eftersom man fungerar olika med alla och alla tar fram olika delar av ens egen personlighet, det är så kemin fungerar, och det är intressant. 
Det ideala är att ha en krets vänner som alla stimulerar var sin del av en, och fyller var sitt behov hos en; då kan de gemensamt så att säga göra en till en "hel" människa, eftersom man får tillfälle till att utöva varje del av ens personlighet. 
För mig fungerar nätet bra, och jag tror att om jag hade bott närmare mina vänner hade jag nog kunnat följa den där regeln om att utöka umgänget genom att träffa vänners vänner osv, för det är också en bra regel, om nu kemin funkar. 

Vet inte riktigt hur det fungerar det här med personliga relationer, det är ganska fascinerande: det är ju trevligt om någon har liknande värderingar och åsikter och intressen som en själv, ungefär, men i slutändan är det viktiga att det funkar på något våglängdsmässigt sätt och man av någon diffuss anledning bara verkar funka ihop.  


   
SvaraCitera
Gifted

Hänger ofta med en polare jag träffade på krogen under Super Bowl.
Amerikanska barer är inte samma som svenska - hit går man för att snacka.


   
SvaraCitera