Aviseringar
Rensa alla

Hur har the Matrix påverkat er?


Ämnesstartare

Den första filmen betydde mycket för mig. Jag insåg kanske för första gången att jag faktiskt inte kan vara säker på något i den här världen. Det var en ögonöppnare. Det vi kallar världen är bara vårt individuella subjekts föreställning av den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:
Den första filmen betydde mycket för mig. Jag insåg kanske för första gången att jag faktiskt inte kan vara säker på något i den här världen. Det var en ögonöppnare. Det vi kallar världen är bara vårt individuella subjekts föreställning av den.

det var en fint film för de är ofta lite förbjuden att tvivla på dom saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie: det var en fint film för de är ofta lite förbjuden att tvivla på dom saker.

Jo men det är svårt att låta bli om man verkligen är ute efter vad som är sant om världen. Det slutar tyvärr bara med att man blir mer förvirrad och inte tror på något alls. Live and let die, det har blivit min princip. Alla större frågor är ändå omöjliga att besvara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

påverkade inte utöver att den var ganska underhållande och ibland associerar jag viss mat med den där geggan de åt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det var ungefär i samma veva som jag kom att intressera mig för transhumanism och maskinmedvetanden. eller, bara något/några år före, i alla fall. kan inte säga säkert om det påverkat, men förmodligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inte sett filmen


   
SvaraCitera
reben

ja va 16 när jag såg den. började gymnasiet o på 1 filmlektion fick vi se dom första 20min. efter va jag tvungen o se hela !!! va typ helt frälst i några månader. skrev nå skolarbete om den oxo i skolan minns jag 

vet väl inte hur de påverkat i långa loppet. ba älskar d1


   
SvaraCitera
Smilen

Det är realistiskt.


   
SvaraCitera

den där scenen när trinity flyger in genom fönstret och hamnar på ryggen..
och säger till sig själv..

get up trinity...
get... up trinity

GET... UP

fast med mitt namn... plus inity på slutet...

va ett tag sen nu ioförsig.


   
SvaraCitera
reben

jag såg den första ggn när jag var sexton den påverkade mig jättemkt jag kände mig som en ny människa i flera dagar efteråt det är min favvisfilm tror jag


   
SvaraCitera
reben

synd jag inte kollade att jag skrivit detta inan ...


   
SvaraCitera

Riktig dunderdabbe..

men du...

nu är det ju fredag!


   
SvaraCitera

NY SIDA!

ingen kommer märka!!
ingen kommer att ens läsa vad fan du skrivit för nått..

varsågod!


   
SvaraCitera
reben

Fantastiskt:
NY SIDA!

ingen kommer märka!!
ingen kommer att ens läsa vad fan du skrivit för nått..

varsågod!

😀


   
SvaraCitera