Aviseringar
Rensa alla

Hur hög IQ beräknas du ha? [Mensa provtest]


Asha
 Asha

Pannkakssmöörgåsen:
Det var alltför lätt. :/

Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dfgdfgdfg_5.jpg

vet att dt e typ jättelätt att lära sig hur man ska tänka osv men har ing1 intresse för dt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad gör de ens i mensa? e dt som en cigarrklubb typ?? :ssss


   
SvaraCitera
Asha
 Asha

extra mile high club: andra som har mindre kuk kan bli ledsna, plus att alla är lika mkt värda oavsett kukstorlek så man kan gott vara nöjd över sin kuk tillsammans med sina nära och kära = )

Inte ditt problem om andra blir ledsna. Det är primärt deras problem dom är ledsna inte du. Sedan att människor är olika varandra och därför i olika aspekter är bättre och sämre än varandra påverkar inte människovärdet som är samma för alla som är en del av mänskligheten. 


   
SvaraCitera

Har gjort samma test förut och fått högsta, så ser ingen poäng i att göra det igen. Jag tror att de medvetet har gjort det där testet mycket enklare än det riktiga (för att locka till sig folk och tjäna pengar).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha: Inte ditt problem om andra blir ledsna. Det är primärt deras problem dom är ledsna inte du. Sedan att människor är olika varandra och därför i olika aspekter är bättre och sämre än varandra påverkar inte människovärdet som är samma för alla som är en del av mänskligheten.

som sagt håller jag oftast med om det där, nu är det dock en så jävla efterbliven grej att man bara kan skippa skiten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Proteus:
Har gjort samma test förut och fått högsta, så ser ingen poäng i att göra det igen. Jag tror att de medvetet har gjort det där testet mycket enklare än det riktiga (för att locka till sig folk och tjäna pengar).

Ja, det brukar tyvärr vara dumt att lita på internettester i allmänhet. :/


   
SvaraCitera
Asha
 Asha

extra mile high club:

som sagt håller jag oftast med om det där, nu är det dock en så jävla efterbliven grej att man bara kan skippa skiten.

Jo, jag håller egentligen också med dig. Som man brukar säga, om man har pengar så är pengar onödigt. Lite samma sak här. Det finns ju människor som är förståndshandikappade, men det krävs ju inte något IQ test för att uppfatta detta, det brukar vara hyfsat uppenbart. 


   
SvaraCitera
mynona

Resultat
Din IQ beräknas vara: 89
89.gif
Detta motsvarar 23:e percentilen, dvs 23% av befolkningen har en IQ mindre än 89.
För medlemskap i Mensa krävs en IQ på 131 eller mer, vilket uppnås av 2% av befolkningen, alltså 98:e percentilen.
Sannolikheten att du kvalificerar dig för medlemskap i Mensa är liten.


   
SvaraCitera
mynona

Jag tror att min hjärna har blivit skadad av att jag inte mår bra. Det känns inte som att den fungerar så bra som förut. fast jag vet inte om den fungerade så bra förut heller. men jag kunde i alla fall utrycka mig och skriva bättre förut


   
SvaraCitera

126, eller mer.

dessa test är fåniga.


   
SvaraCitera
reben

116 hur fan kan jag få de om jag inte ens hinner göra klart testet hade fem frågor kvar?
känner mig som ett geni nu jävlar

sen får man detta
"Sannolikheten att du kvalificerar dig för medlemskap i Mensa är liten."

åh nej men


   
SvaraCitera

96 fick ja buhuuuu
ne skoja ba bryr mig egentligen ej
fattar oftast inte sånadär mönster o grejer


   
SvaraCitera

Eller skulle nog fatta om jag orkade tänka 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Proteus: Jag tror att de medvetet har gjort det där testet mycket enklare än det riktiga (för att locka till sig folk och tjäna pengar).

Japp, de är något lättare. Inte gjort själv men är/varit bekant med folk inom Mensa som påstått det. 


   
SvaraCitera