Aviseringar
Rensa alla

Hur hög IQ har du?


Ämnesstartare

IQ är ju iofs ett askorkat sätt att mäta intelligens på. Testerna är oftast kulturellt präglade. Sen är det ju jävligt fånigt att tro att det finns något slags universellt mått på intelligens (och att det bara skulle finnas en enda form av intelligens). Folk borde sluta tro att världen går att inordna och rangordna i objektiva system och tabeller, det är asfånigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Motborgare:

. Testerna är oftast kulturellt präglade.

finns ganska bra exempel på det, var när man gjorde ett IQ test (vita amerikaner utforma den) som visade sig att vita fick något högre än svarta. genast började KKK och dylikt använda detta som bevis för att vita var övermänniskan, bakslaget kom dock när IQ-testet gjorde på en grupp asiater som gav asiaterna en rejäl ökning jmf med vita amerikaner osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Du anser dig vara ett geni?

Har inte blivit diagnostiserad, har särbegåvade vänner som anser mig vara det, plus diverse rektorer och någon sjuksköterska och sån shit. Men vem vet, jag kanske är dum i huvudet egentligen.

iosib:

på vilket sätt? jag löser aldrig såna problem som testet gick ut på då jag finner dem rätt tråkiga. [shake]

fast iq handlar inte bara om att lösa uppgifter :S

Roslagsvatten AB:

har fått mitt iq diagnostiserat, har ~135 i iq (något över). lider dock av en lätt särbegåvning men är kass på att stava osv

har misstänkt det. jag brukar kunna märka sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Har inte blivit diagnostiserad, har särbegåvade vänner som anser mig vara det, plus diverse rektorer och någon sjuksköterska och sån shit. Men vem vet, jag kanske är dum i huvudet egentligen.

Okidoki.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fast inte enligt mensa då alltså.[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

120 (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

har misstänkt det. jag brukar kunna märka sånt.

jasså? dom sa att mitt iq var mellan 134-137 typ eller nått sånt. sedan så led jag av svårigheter med grammatik och lite annat skit =S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

130 (Du röstade på detta alternativ)

Fick 139 på ett iq-test some inte var online. Vet dock inte om det var precist [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

120 (Du röstade på detta alternativ)
35.3% (6 st)

122 enligt mensas provtest.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roslagsvatten AB:

jasså? dom sa att mitt iq var mellan 134-137 typ eller nått sånt. sedan så led jag av svårigheter med grammatik och lite annat skit =S

Det hör ju inte nödvändigtvis ihop, men du har iaf såna drag. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det här känns orealistiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

110 (Du röstade på detta alternativ)

Fast mindre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Det hör ju inte nödvändigtvis ihop, men du har iaf såna drag.

vaddå? att jag kritiserar dig? [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JejeX:

mensa

Ush jenni sluta [blush]


   
SvaraCitera

Anarkandi:

120 (Du röstade på detta alternativ)

om man nu ska tro testet på illustrerad vetenskap's hemsida. (vilket iofs är tveksamt)

lite roligt att det uppskattade snittet på um ligger på 120 när verkliga snittet ligger på ca 100[bigcheers]

Dold text: förövrigt tycker jag iq är rätt lol


   
SvaraCitera