Aviseringar
Rensa alla

Hur jävla dum får man va?!


Ämnesstartare

Brace yourselves, detta kommer bli lite utav en *villflyttahemifrånsåfortsommöjligt* rant 

Min mamma frågade mig om jag någonsin har provat att röka, vilket jag självklart svarade nej till EFTERSOM JAG ÄR EMOT NIKOTIN OCH SER DET SOM EN DROG! vilket hon i egenskap av en mor borde veta om mig. Inte nog med det så accepterade hon inte mitt svar utan började tjata om att hon testade cigaretter när hon var tonåring. 

MEN jag är inte som min mamma och om det vore så att jag hade rökt skulle jag väl fan inte säga det till henne, är bara sån jävla dum fråga, förväntar hon sig verkligen att jag skulle säga nåt i stil med "ja, jag röker 10 cigg om dan mamsen, hoppas du inte har nåt emot det?" Arghh, hon kan väl försöka lära känna mig istället för att bara anta att jag röker, dricker och tar droger?! 

Nu har jag ca 290 dagar kvar till studenten, längtar verkligen efter att få flytta till England så att jag slipper henne. Som ni kanske förstår har jag inte en särskilt nära relation till min mor och hon gör precis allt för att irritera mig precis hela tiden och ifrågesätter allt jag gör 


   
Citera
Ämnesstartare

nästan lite gulligt när föräldrar tror att en kontrollerande o fördömande attityd ska resultera i öppen kommunikation... så jävla dumt, ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hon kanske bara var orolig för dig och din häsla, visa föränldrar menar väl men vet inte riktigt hur det ska säga det/uttrycka sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hon menar antagligen väl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:
nästan lite gulligt när föräldrar tror att en kontrollerande o fördömande attityd ska resultera i öppen kommunikation... så jävla dumt, ja.

mmm, bara för att hon var ett jäkla wildchild betyder det inte att jag är det... Hon kan väl tänka lite, jag sitter hemma framför datorn varenda jäkla dag. 

PrinceK:
Hon kanske bara var orolig för dig och din häsla, visa föränldrar menar väl men vet inte riktigt hur det ska säga det/uttrycka sig.

tvivlar på det, hon bryr sig inte ett skit om mig, bara jag läser vidare efter gymnasiet så spelar det inte så stor roll för henne vad jag gör på fritiden


   
SvaraCitera

hon kanske tycker det e coolt att röka 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så illa var det väl inte? Hon sade ju att hon själv testat. Värre hade väl varit om hon börjat skrika och bråka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:
Hon menar antagligen väl.

alla menar väl enligt sina egna värderingar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

alla menar väl enligt sina egna värderingar

man kan mycket väl mena att såra någon pga "kul" eller annan anledning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är tanken som räknas, brukar det hävdas. men lite dum i kanten verkar hon allt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

min morsa när jag var ca 14:

går ut härifrån, och ta flaskorna med er


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

så nära att vara 1 ansvarsfull förälder om hon bara inte sagt det där sista liksom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tvivlar på det, hon bryr sig inte ett skit om mig, bara jag läser vidare efter gymnasiet så spelar det inte så stor roll för henne vad jag gör på fritiden

Synd att det är så, min farsa är samma sak, vill bara flytta hemifrån :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tumme ned


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

man kan mycket väl mena att såra någon pga "kul" eller annan anledning

enligt min erfarenhet är det ofta ett resultat av bristande empati och insatthet.


   
SvaraCitera