Aviseringar
Rensa alla

Hur jävla svårt kan det vara att neka en minderårig alkohol?


Ämnesstartare

Diskutera                                           


   
Citera
mynona

Är säkert svårt beroende på relation/personlighet/etc
Jag hade troligen inte haft svårt. Ingen skulle ha ställt mig frågan. Hade någon gjort det hade det väl varit någon närstående och då hag jag bara sagt att jag inte pallar pga i för nojigt tillstånd just nu. Hade det varit någon annan hade jag bara låtsats inte höra. 


   
SvaraCitera
reben

hade tyckt det var lätt


   
SvaraCitera

för oss som inte har tonårsbarn eller blir typ knivhotade är det nog inte så svårt.


   
SvaraCitera

Mycket lätt, man säger nej. Gjort varje gång.


   
SvaraCitera

Hade det varit random unge på stan hade jag kanske haft svårare än om det vore min egen unge.
Dock har ingen okänd bett mig att köpa ut just alkohol så det lilla nöjet har jag ännu att se fram emot.


   
SvaraCitera

isola:
Hade det varit random unge på stan hade jag kanske haft svårare än om det vore min egen unge.
Dock har ingen okänd bett mig att köpa ut just alkohol så det lilla nöjet har jag ännu att se fram emot.

Vilket är nöjet? :s


   
SvaraCitera

S3ON:

Vilket är nöjet? :s

att säga naj


   
SvaraCitera

alt ragga lammkött


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

isola:
alt ragga lammkött

Cool


   
SvaraCitera

hur jävla svårt ska det vara att inte spela mario kart


   
SvaraCitera

beror på om man spelar det eller inte


   
SvaraCitera

Inte ett dugg svårt. Det räcker att veta att det är olagligt att förse minderåriga med alkohol.


   
SvaraCitera
mwo
 mwo

Egentligen är det ju lite löjligt att man får dricka på krogen när man är 18 men inte köpa på Systembolaget.  Skeptisk Har aldrig köpt ut alkohol till en minderårig, de får ungefär samma dryga svar som fjortisar som frågar om cigg.


   
SvaraCitera
b1son

svårt för jag bryr mig inte
vill inte att de yngre genreationerna ska ha helt perfekta hjärnor o levrar o konkurrera ut mig


   
SvaraCitera