Aviseringar
Rensa alla

Hur jag låter andra bestämma vem jag ska gilla. Ungefär.


Ämnesstartare

Hej.
Jag har aldrig haft ett seriöst eller oseriös förhållande och det är inte heller något som jag är ute eter. Men en sak som jag vill ni att ni ska hjälpa mig är:
Om jag börjar gilla någon eller blir lite intresserad av en person så lyssnar jag ALLTID på vad andra människor tycker om människan. Det är inte så att jag frågar vad dom tycker, det är mer att jag hör '' han är så jobbig'', ''han är ful''.. Och då börjar jag verkligen fundera på om jag gilla människan för han är ju ''ful'' enligt andra. Jag brukar inte heller prata med folk om vem jag gillar så brukar inte diskutera om vilka som är snygga eller så..
Om någon tex säger att dom ser en ful tröja så har jag inga problem med att använda en sån tröja nästa dag. Jag brukar inte ta åt mig av saker som saker säger så mycket. Men just när det gäller detta så går det inte att undvika!

Jag har också försökt att tänka att jag bryr mig ju inte om en kompis är tillsammans med någon som jag inte gillar, för det är ju dens val tänker jag!
Jag har gjort massa saker för att försöka att inte påverkas av vad dom säger. Har försökt att tänka att det är mitt val och ingen annan bryr sig om det egentligten.
Eller borde jag vänta tills jag hittar någon som jag verkligen gillar så jag inte bryr mig om vad andra tänker om människan? Fast tror inte det kommer funka för har gillar vissa massor och sen när någon säger något om den människan så börjar jag tvivla.

Hjälp mig!! Tips på hur jag inte ska bry mig om vad andra tycker om killar jag gillar!
Och bra tips tack, inte sånna som att jag inte ska bry mig för det är mitt val, men har verkligen försökt med det men det funkar inte!!


   
Citera
Ämnesstartare

m3lis:

borde jag vänta tills jag hittar någon som jag verkligen gillar så jag inte bryr mig om vad andra tänker om människan?

ja [cute] fast du borde lära dig att inte bry dig om vad andra säger om alla personer, även sådana du inte gillar [crazy] skapa en egen uppfattning och strunta i andra [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har också lite lätt för att ta åt mig av andras åsikt.

Därför brukar jag aldrig nämna vilka jag gillar-gillar och så [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

Tips på hur jag inte ska bry mig om vad andra tycker om killar jag gillar!

Förbättra ditt självförtroende.


   
SvaraCitera