Aviseringar
Rensa alla

Hur jag som student klarar av mina studier utan lån!


Ämnesstartare

Det verkar som om väldigt många har tjänster att erbjuda och vill tjäna relativt bra. Jag kan kort berätta hur jag som student gör för att förbättra min privatekonomi och slippa ta studielån.

Jag läser för närvarande sista året på civilingenjörs utbildningen med inriktning inom Väg och Vatten på Chalmers. Inom min studietid har jag haft diverse jobb men på senaste tiden har jag lagt ut tjänsteannonser där jag erbjuder läxhjälp. Måste säga att det fungerat som en smäck. Får samtal dagligen där föräldrar är villiga att betala 200-250kr/h för att man ska hjälpa deras ungar med matte och fysik. Helt sjukt men det det samlar ihop sig i slutet av månaden kan jag säga..

Jag brukar typ använda hemsidor som blocket.se och favore.se för att annonsera ut tjänsterna, där den sistnämnda är att rekommendera då den är gratis, vilket är till fördel för en student haha!

Lycka till!


   
Citera
GraGo

Tack så mycket för tipset!

Ska försöka komma ihåg det tills gymnasiet slutarGlad


   
SvaraCitera

Pluggar på gymnasiet men brukar annonsera ut tjänster inom typ trädgårdshjälp och lite städning. Brukar generera lite extrapengar funkar fint för mig 🙂 kör förresten det sistnämnda alternativet, www.favore.se pga. att det är gratis.


   
SvaraCitera

Du lär arbeta ihjäl dig genom att plugga och samtidigt ha en inkomst nog att motsvara lån
ha en nice resa in i väggen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

200kr/h efter skatt ,10h i veckan, 4 veckor i månaden =8000:- plus 2700 bidrag = 10700:-. För 10700:- lever du som en kung.


   
SvaraCitera

låter skönt.

vet dock inte om folk vill ha hjälp med geografi, vilket är det enda aktuella i mitt fall.


   
SvaraCitera

Själv jobbar jag extra på högskolan, funkar fint det också!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

@schism du kan alltid ge det ett försök! 🙂

@surf nazi sweet det är många polare som också gör så. Är övningsledare i någon kurs, jävligt bra betalt har dom!


   
SvaraCitera

så du tjänar alltså minst 3k i månaden? hinner du betala hyra, köpa litteraturböcker och äta?


   
SvaraCitera
Kudhos

Äsch.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:
så du tjänar alltså minst 3k i månaden? hinner du betala hyra, köpa litteraturböcker och äta?

Ja, jag hinner köpa allt det där. Sen får man ju vara smart när det kommer till kurslitteratur, jag själv kör bara på extentor när det kommer till att plugga. Klarar mig alltid. 


   
SvaraCitera

Nej jag håller med Jones, speciellt sidan www.favore.se genererar mig en mängd samtal från folk som behöver hjälp. 


   
SvaraCitera

den här tråden känns som att titta på tv-shop


   
SvaraCitera

hur fan har du råd att supa o knarka da

 


   
SvaraCitera

ett tips är att arbeta deltid också. 


   
SvaraCitera