Aviseringar
Rensa alla

Hur känner du när du träffar på en "niqabi"?


Ämnesstartare

vonKissekatt: Men det är inte så. Vill ej höra något solipsismsnack nu utan du måste förstå att det är ett socialt tryck, en annan syn på jämlikhet och ett utanförskap som vi svenskar inte känner.

Så du vet bättre vad de känner än dem själva? Jag återgav vad de har berättat för mig, inte vad jag antar att de känner. Tardig

Kan tillägga att dessa personer är väldigt glada, tillmötesgående, optimistiska, tacksamma och utstrålar en massa fler egenskaper som du verkar ha stor brist av. Undrar vem det är som är mest solipsistisk här..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vem bryr sig? Vill de ha ett fult plagg på sig får de väl ha det...


   
SvaraCitera

Jag vet inte riktigt. Jag blir då inte rädd i alla fall, men jag reagerar en del på det när jag ser det. 


   
SvaraCitera

funderar alltid på om de ska smälla, hur ska vi veta va dom gömmer under, de kan ju va rena isis som är ute o ser efter mål att spränga, detta är ju ingen som vet (kanske inte så stor chans i sverige men ändå liksom) kan inte hjälpa att ja får den tanken


   
SvaraCitera

Ingen extrem form av ISlam borde vara tillåtet i Sverige. 


   
SvaraCitera

Axelinaaas: Lite underligt men inget särskilt

Känner väl på ungefär samma vis som när jag stöter på någon annan som är underligt klädd. 

Starkill91 : Ingen extrem form av ISlam borde vara tillåtet i Sverige.

Då finns det väl en massa annan form av klädsel vi borde förbjuda också tycker jag i sådant fall. Exempelvis folk som inte passar i hatt borde inte få ha en. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Obehag. Man kan jämföra det med om kristna skulle ha en KKK-dräkt och spöka ut sig med offentligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi får vitamin D ifrån solljus. När man täcks över riskerar man att få vitamin D underskott.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patriarkatet:
Vi får vitamin D ifrån solljus. När man täcks över riskerar man att få vitamin D underskott.

och? Vad har det med hur du känner när du träffar en niqabi? xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:

och? Vad har det med hur du känner när du träffar en niqabi? xD

Det känns synd då det är skadligt att bära niqab. Samma sak med klackar och liknande.


   
SvaraCitera

Patriarkatet:
Vi får vitamin D ifrån solljus. När man täcks över riskerar man att få vitamin D underskott.

Därför kan man få i sig vitamin D på andra sätt än bara ifrån solen. 


   
SvaraCitera

Hajpojken:

Känner väl på ungefär samma vis som när jag stöter på någon annan som är underligt klädd. 

Då finns det väl en massa annan form av klädsel vi borde förbjuda också tycker jag i sådant fall. Exempelvis folk som inte passar i hatt borde inte få ha en. 

'''Av religiösa skäl eller sjuka ideologier''  


   
SvaraCitera

Starkill91 : '''Av religiösa skäl eller sjuka ideologier''

Var skall gränsen dras i sådant fall? Är det ett förbud mot religiösa symboler över huvud taget som vi skall införa, eller mot särskilda klädesplagg? Vem är det som skall avgöra vad som är okej eller inte?


   
SvaraCitera
23an
 23an

Axelinaaas: Annat

Aldrig sett någon ha en sådan så svårt att säga. Skulle inte bry mig är väl svaret jag vill ge.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patriarkatet:
Vi får vitamin D ifrån solljus. När man täcks över riskerar man att få vitamin D underskott.

Dock har de flesta svenskar D-vitamin brist, speciellt på vintern.


   
SvaraCitera