Aviseringar
Rensa alla

hur känner man


Ämnesstartare

Myksa:

Vänta tills du blir äldre - då har du mer nöje av det.

ne nu[tired]


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Tsch. [blush] Jag skyller fortfarande på pripps blå, äckligt jävla skräpöl som jag är allergisk mot. [blush]

Mm för det är så mycket olika ingredienser i olika sorters öl... [rolleyes]

pink_lover:

ne nu[tired]

Då tycker jag att du ska ta en flaska vodka i ena handen och en 33cl läsk i andra. Sedan är det bara att dricka.
Då lär du dig fyllans (och bakfyllans) alla steg och så lär du dig dina gränser.
Var i gott sällskap så att du inte bli våldtagen.


   
SvaraCitera

Myksa:

Mm för det är så mycket olika ingredienser i olika sorters öl... [rolleyes]

Ja? [blush]


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

?

Tyvärr... [no-no]


   
SvaraCitera

pink_lover:

hur känner man sig när man är full?

Man känner sig jävligt glad, smart och vacker. Oftast är man dock raka motsatsen, men det märker inte folk om de också är fulla.

pink_lover:

hur gamla var ni när ni första gången blev fulla?[y]

Minns ärligt talat inte min första fylla, så jag vet inte.

Myksa:

Tyvärr... [no-no]

Det stämmer iofs, men jag tror inte Pripps Blå skiljer sig särskilt mycket från all annan tråklager vad gäller ingredienser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Då tycker jag att du ska ta en flaska vodka i ena handen och en 33cl läsk i andra. Sedan är det bara att dricka.
Då lär du dig fyllans (och bakfyllans) alla steg och så lär du dig dina gränser.
Var i gott sällskap så att du inte bli våldtagen.

vart ifrån då[rolleyes]


   
SvaraCitera

iddqd:

Det stämmer iofs, men jag tror inte Pripps Blå skiljer sig särskilt mycket från all annan tråklager vad gäller ingredienser.

Jo okej så finns det lite olika men det är väl knappast något ungdomar (eller andra heller för den delen) super på.
Är väl mest (bara?) kornen som kan skilja lite...


   
SvaraCitera

pink_lover:

vart ifrån då[rolleyes]

Fy [no-no]


   
SvaraCitera

Det känns som att jag drömmer. Jag var tretton år både första och sista gången.


   
SvaraCitera

Myksa:

Är väl mest (bara?) kornen som kan skilja lite...

Malten heter det. Och ja, det är en av de största skillnaderna. I vanlig lager använder man oftast bara vanlig kornmalt, sen finns det vete- råg- och havremalt också, och de kan ju påverka en hel del. I rätt många öltyper rostar man en del av malten också, det spelar också en viss roll. En del bryggerier slänger in majs, ris och annan skit, vilket nog också kan orsaka en del allergier om man skulle vara allergisk mot sånt.

Vad gäller humlen och jästen är det oftast inga större skillnader. Olika jästsorter producerar olika estrar och sånt också, men jag tror inte man kan vara allergisk mot sånt.


   
SvaraCitera

Jag blir väl lullig efter en cider eller två. Pratglad och hångelsugen, eller något.

Första gången jag blev full var när jag var femton. Pokade en kille i ögat innan jag bjöd honom på balen och därefter minns jag bara flashbilder på spya.


   
SvaraCitera

Harpya:

...Eller vad menade du?

Logga in på msn. [mad][mad]


   
SvaraCitera

Dekadent:

Logga in på msn. [mad][mad]

Nej jag är sur på dig.


   
SvaraCitera

som världens coolaste[cool]


   
SvaraCitera

väldigt svårt att berätta hur det känns eftersom
1. det är individuellt
2.olika från gång till gång
3. beror på hur mycket man dricker

första gången jag blev shitfaced var jag 15.


   
SvaraCitera