Aviseringar
Rensa alla

Hur känns det?


Ämnesstartare

Hur tänker man när man söker ett jobb på soc? Jag antar att man tänker typ "Yes, nu ska jag bli snäll, duktig och hjälpa folk". Men det är ju VERKLIGEN INTE vad de gör på riktigt. Så jag har funderat över hur det känns egentligen, att komma hem efter en dag då man har förstört någons liv, i princip, i alla fall säkerställt en depression hos en person. Det kan väl inte kännas så jävla bra? Eller intalar de sig själva att det är någonting bra de gör så att de klarar sig ändå? Det måste ju bli väldigt deprimerande i längden, är det därför alla gamla tanter på soc är så sura och vidriga?

Fast jag antar att ni inte kan svara på detta efter som att ni inte jobbar som soc-tanter, men har ni någonsin funderat över detta?


   
Citera
Ämnesstartare

tanten jag träffade när jag skulle söka försörjningsstöd var trevlig. tror inte alla är sura


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

tanten jag träffade när jag skulle söka försörjningsstöd var trevlig. tror inte alla är sura

Min tant tyckte att jag kunde bo på gatan. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Min tant tyckte att jag kunde bo på gatan. [smile]

sa hon det rakt ut [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

sa hon det rakt ut [sad]

I princip, ja. Hon tyckte att jag kunde bo hos kompisar eller släkt om jag inte kunde bo med mina föräldrar, men de ville inte hjälpa trots att jag var uppenbart skadad av att bo med dem (akutpsyk var det som kontaktade dem).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Jag antar att man tänker typ "Yes, nu ska jag bli snäll, duktig och hjälpa folk".