Aviseringar
Rensa alla

Hur känns det?


Ämnesstartare

Välkommen till verkligheten,den är inte alltid så logisk;-)


   
SvaraCitera

har aldrig träffat ngn så är ej insatt
tror dock det är ett rätt tufft jobb, är glad jag inte har det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

Välkommen till verkligheten,den är inte alltid så logisk;-)

FU [mad]

Blivande_japan:

har aldrig träffat ngn så är ej insatt
tror dock det är ett rätt tufft jobb, är glad jag inte har det.

Ah.


   
SvaraCitera

Varför finns det ett överskott av idiot-principiella hos statliga myndigheter???[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enni:

jag gjorde ett bus mot henne. spottade i hennes almanacka när hon inte såg. hehe he

dör. fint [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror att man inom det där yrket antingen är en snäll tant som egentligen vill eller iaf ville göra något gott eller så är man psykopat som vill leka Gud.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Så jag har funderat över hur det känns egentligen, att komma hem efter en dag då man har förstört någons liv, i princip, i alla fall säkerställt en depression hos en person.

Det är knappast deras mål eller ambition att förstöra för människor, långt ifrån, sen kan det självklart finnas dem som vill det, men om du bara visste hur svårt det är att arbeta med just det de gör (och till en lön som inte ens når upp till allt det jobb de faktiskt gör).

De behöver få veta en hel del och kolla upp saker för att göra rätt bedömningar, det tar tid, det kan bli fel, överklaga då och förklara varför du överklagar.

Deras jobb är inte enkelt helt enkelt och de gör säkert sitt bästa, men de är inte mer än människor och du är också människa, risken finns att man sabbar en människas liv, även en hel familjs liv, men det är inte så enkelt att erbjuda det ena efter det andra till allt och alla då det finns folk som inte ens behöver den hjälpen som de söker hos socialtjänsten.


   
SvaraCitera

köttfärssås:

Välkommen till verkligheten,den är inte alltid så logisk;-)

d e så logiskt
alla fattar utom du
du har inte en aning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag ska arbeta på soc


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking_BC:

jag ska arbeta på soc

det är mitt drömyrke också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Det är knappast deras mål eller ambition att förstöra för människor, långt ifrån, sen kan det självklart finnas dem som vill det, men om du bara visste hur svårt det är att arbeta med just det de gör (och till en lön som inte ens når upp till allt det jobb de faktiskt gör).

Nej, det förstår jag väl? Men det är ju så det blir. Jag har sökt hjälp av dem FLERA GÅNGER när jag varit HEMLÖS. Men de tycker att jag ka bo hos kompisar, eller hos annan släkt.

Knarko:

De behöver få veta en hel del och kolla upp saker för att göra rätt bedömningar, det tar tid, det kan bli fel, överklaga då och förklara varför du överklagar.

Vi har överklagat TRE gånger nu.

Knarko:

Deras jobb är inte enkelt helt enkelt och de gör säkert sitt bästa, men de är inte mer än människor och du är också människa, risken finns att man sabbar en människas liv, även en hel familjs liv, men det är inte så enkelt att erbjuda det ena efter det andra till allt

Tror inte att det är deras jobbs fel egentligen, men de har ju fri tolkningsrätt som jag har förstått det så de kan göra hur fan de vill när fan de vill. Jag har verkligen behövt deras hjälp, akutspyk kontaktade dem efter att jag blivit akut inlagd och neddrogad där efter en händelse i mitt "hem". Alla läkare, psykiatriker, psykologer o.s.v. ansåg att mina föräldrars hem INTE var ett alternativ med tanke på min psykiska hälsa. Men soc tyckte att det var vettigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Socionomer borde ha en starkare yrkesetik som går före det regelverk de fattar beslut efter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

.

Ta det högre upp? Med deras högsta chef t.ex? Eller gå ännu längre som till den ministern som har hand om dessa frågor?

Låter väldigt korkat utav dem om de skulle göra sådär med flit men korkade människor finns iof överallt.


   
SvaraCitera

har också tänkt på det. tror, som några redan nämnt, att man blir kall och hård efter ett tag. tycker nästan att det borde finnas en gräns för hur länge man får jobba på soc.


   
SvaraCitera

De är byråkrater. Det innebär att de har avvecklat förmågan att känna empati och sympati. [sad]

Vill man veta vad ondska är så kan man besöka soc...


   
SvaraCitera