Aviseringar
Rensa alla

Hur känns det att krama en annan människa?


Ämnesstartare

alltså på riktigt på riktigt. Jag har glömt bort känslan[sad]


   
Citera
Ämnesstartare

varmt, mysigt
ibland känns det benigt också, om det är en smal människa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det beror på om det är en människa man tycker om eller ej
Men jag utgår i min beskrivning ifrån hur det känns när man gillar nån pga ofta man kramar folk man ogillar.

Det känns bra, man känner starka fina armar runt sig och trycker en annan människa emot sig samtidigt som man kan gosa lite på dennes hals. Det känns mysigt och fint.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men. [sad] Vill ge dig en lång varm kram där magar nuddar varandra och man kan lukta varandra i nacken och smeka mjukt över ryggen. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

det beror på om det är en människa man tycker om eller ej

Pratar knappt med människor jag ogillar. Kompisar hälsningskramar jag gärna - om dom är speciella nog och tillräckligt bra kompisar för det.

Att krama någon jag knappt känner eller inte känner alls är för mig väldigt obehagligt. Händer ytterst sällan, men senaste exemplet är ändå när jag fick en arbetsrelaterad utmärkelse och först skulle jag upp på en scen, och som om det inte var illa nog skulle jag även få en kram av nån högt uppsatt chef. Jag menar jag vet vem personen är, men jag känner för helvete inte kvinnan. Det var jobbigtigtigt[sad]

Annars tycker jag kramar, speciellt hälsningskramar mellan kompisar är väldigt underskattade. Dom är väldigt givande, hur korta dom än är.

Ensamvargen:

Vill ge dig en lång varm kram där magar nuddar varandra och man kan lukta varandra i nacken och smeka mjukt över ryggen

[surprised]De där låter som betydligt mer än en kompisaktig hälsningskram[blush]

Jag vet att det inte var menat till mig, men ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Annars tycker jag kramar, speciellt hälsningskramar mellan kompisar är väldigt underskattade. Dom är väldigt givande, hur korta dom än är.

detta är något jag vill lyfta fram
Det ingår inte i jargongen hos mig eller mina vänner, men jag känner att jag vill börja hälsningskrama vänner. Har fått en ny vän som jag läser en kurs tillsammans med och jag blev så glad när jag fick hälsningskram att jag inte alls oroade mig för att jag skulle sitta i ett rum med folk jag ej kände, som kände varandra bra. Mina vanliga klasskamrater hälsningskramas inte pga bögigt.

Ensamvargen:

magar nuddar varandra

suger alltid in magen när jag kramas, varför vet jag inte [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

kram

Gillar dina kramar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Vill ge dig en lång varm kram där magar nuddar varandra och man kan lukta varandra i nacken och smeka mjukt över ryggen. [sad]

Sensuellt. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

pga bögigt

Även om jag skrattade så är det dina klasskamrater som verkar "bögiga"[confused]

Postorderhoran:

jag blev så glad när jag fick hälsningskram att jag inte alls oroade mig för att jag skulle sitta i ett rum med folk jag ej kände, som kände varandra bra

Säger ju att hälsningskramar är underskattade, hur kompisaktiga och korta dom än är


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

[surprised]De där låter som betydligt mer än en kompisaktig hälsningskram[blush]

Jag vet att det inte var menat till mig, men ändå.

Betyderligt mer än en kompiskram är nog att ta i skulle jag säga. Men betyderligt mer än den vanliga typ 0,25 sekunder långa omfamningen.

Postorderhoran:

suger alltid in magen när jag kramas, varför vet jag inte [sad]

Tror du gör fel. [blush]

Pendulum:

Gillar dina kramar.

Tack? [blush]

Jonnybravo91:

Sensuellt. [blush]

Att kramas är en konst. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Att kramas är en konst. [blush]

Blir lite avis på dig och vill ha en kram av dig. Läskigt. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Blir lite avis på dig och vill ha en kram av dig. Läskigt. [blush]

Lovar att ge dig en kram nästa gång vi ses. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Lovar att ge dig en kram nästa gång vi ses. [blush]

Förväntar mig inget annat [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Även om jag skrattade så är det dina klasskamrater som verkar "bögiga"

pojkar 16-17 år är väl överlag så osäkra att de tar det säkra före det osäkra. Samt, man kan ju inte hålla på och krama klassens tjej hit och dit, då kanske nån tror att man är kär eller nåt [shake]

Ensamvargen:

Tror du gör fel

ser för min indre syn hur vargis med vänner skjuter ut sina magar och går mot varandra med magarna putande så gott de bara kan, för att sedan mötas i en magtryckarkram. [blush]

Alltså, magar möts när jag kramas, men brösten kommer före, liksom. Står ut mer osv. Jag är ju tjej kom jag på nu, vad jag svamlar. [blush]


   
SvaraCitera