Aviseringar
Rensa alla

Hur kan det vara inteligent att vanvårda sin kropp?


Ämnesstartare

Det tycks vara en allmän uppfattning bland många här på UM och i verkliga livet att övervikt/dålig kondition/missbruk/mm inte har med intelligensen att göra. hur tänker man då? kroppen är väl det mest heliga vi har och att inte vårda den så att den mår bra är väl inte vad jag kan kalla intelligent iaf.


   
Citera
Ämnesetiketter
Hando


   
SvaraCitera

Kroppen är som en farkost.


   
SvaraCitera

grön_apa:

kroppen är väl det mest heliga vi har

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

[rolleyes]

???


   
SvaraCitera

Hando:

SHIT! HAR GLÖMT ATT DU HAR FYLLT ÅR OCKSÅ, DAMNIT!
GRATTIS ! [party]


   
SvaraCitera

grön_apa:

???

"Heligt". Om man ska kolla på vad som är heligt, vad kommer då först? Din själ, ditt sinne eller din kropp?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

"Heligt". Om man ska kolla på vad som är heligt, vad kommer då först? Din själ, ditt sinne eller din kropp?

Är väl i sin sak sen en fråga om hur man tror, jag tror att både själen och sinnet är en del av kroppen. ingen andlighet här inte[y]


   
SvaraCitera

grön_apa:

kroppen är väl det mest heliga vi har och att inte vårda den så att den mår bra är väl inte vad jag kan kalla intelligent iaf.

För att kunna ta hand om kroppen måste man må bra i knoppen.. eller hur man nu säger[blush]


   
SvaraCitera

För att man koncentrerar sig på andra saker än att äta rätt ;D


   
SvaraCitera

så för att man inte har samma värderingar som du är så är man ointelligent?


   
SvaraCitera

är magen glad så är människan glad [no-no][no-no][no-no]


   
SvaraCitera

grön_apa:

Är väl i sin sak sen en fråga om hur man tror, jag tror att både själen och sinnet är en del av kroppen. ingen andlighet här inte[y]

Helig: 'som anses stå i nära förbindelse med det gudomliga och därför behandlas med religiös vördnad'

Andlighet: en vag och oaccentuerad beteckning på den del av vår världsåskådning som inte är direkt världslig, påtaglig eller materiell. Ande och materia är traditionella motsatsord. Några synonymer är fromhet, helighet, religiositet, själfullhet, spiritualitet och mysticism.

Lite fel ordval av dig då, kanske.


   
SvaraCitera
Hando

hejkattunge:

GRATTIS !

Tack skaru ha [blush][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Lite fel ordval av dig då, kanske.

kanske det, skulle kunna fortsätta att argumentera men känns som det blir väldigt OT då.


   
SvaraCitera