Aviseringar
Rensa alla

Hur kan jag få de att sluta snacka?


Ämnesstartare

Mina vänner klagar hela tiden på att jag äter för lite och går emot mig.
JAG har läst hur man bör prata med en ätstörd och har sett att allt det de står att man INTE ska göra har de gjort, de har pressat mig, fått mig att känna mig skyldig och idiotisk.
(Känner ni någon med ätstörningar eller tror att de har ätstörningar så sök upp tips på hur man ska prata med de först, för det är jobbigt att bli pressad och försämrar faktiskt lite.)

Trött på att varje dag höra att jag inte äter, det är inte som att jag inte ser att jag sitter där med ett glas vatten, utan mat.
Grejen är den att ingen verkar bry sig om själva anledningen utan bara att jag inte äter.

[smile][smile][smile][smile][smile]
LÄS HÄR OM DU INTE ORKAR LÄSA ALLT:
Hur kan man få tyst på dom? Ska jag ljuga och säga att jag pratat med skolsyster och att de inte behöver lägga sig i? eller vad ska jag göra? jag vill inte att de snackar.


   
Citera

säg som det är att det förvärras av deras kommentarer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kom nu inte och säg att jag ska sluta. För jag trivs såhär. jag mår bra av att se kilon försvinna när jag ställer mig på vågen, men jag är långt ifrån nöjd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

säg som det är att det förvärras av deras kommentarer

Skulle jag faktiskt kunna göra.. Tack 🙂
--

Skriv gärna in fler förslag...


   
SvaraCitera

Bingolott:

Skulle jag faktiskt kunna göra.. Tack :)--Skriv gärna in fler förslag...

varsågod. ofta är det så att de inte fattar själva och tror att de hjälper dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

varsågod. ofta är det så att de inte fattar själva och tror att de hjälper dig.

Ja, något måste de ju vara då de VARJE dag gör det och får mig att känna mig inspärrad.


   
SvaraCitera

Har själv haft anorexia förr och är väl inte totally fiinee ännu, men jag har i alla fall insett att människor med ätstörningar är JÄTTEjobbiga att vara omkring.

Jag förstår om du vill gå ner i vikt, men det låter som att du vill ha uppmärksamhet (LÅTER SOM DET, behöver ju ej stämma), och som kompis kanske man inte gräver lika djupt i det som du, utan beter sig bara som man är.

Men ba prata med dem. Det är alltid bäst.


   
SvaraCitera

Via att göra så här:

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

äggligt:

Har själv haft anorexia förr och är väl inte totally fiinee ännu, men jag har i alla fall insett att människor med ätstörningar är JÄTTEjobbiga att vara omkring. Jag förstår om du vill gå ner i vikt, men det låter som att du vill ha uppmärksamhet (LÅTER SOM DET, behöver ju ej stämma), och som kompis kanske man inte gräver lika djupt i det som du, utan beter sig bara som man är. Men ba prata med dem. Det är alltid bäst.

På vilket sätt är de jobbiga att vara runt?
Vill verkligen inte ha uppmärksamhet, det är ju den jag försöker skaka bort..


   
SvaraCitera

Vill du ha uppmärksamhet?


   
SvaraCitera

Bingolott:

På vilket sätt är de jobbiga att vara runt?Vill verkligen inte ha uppmärksamhet, det är ju den jag försöker skaka bort..

Svinjobbigt med folk som är besatta av att gå ner i vikt, undvika att äta fastän alla vet att man måste äta för att överleva -TÖNTIGT tycker jag!

Sen tror jag inte du försöker "skaka bort" uppmärksamheten, för i så fall kan du bara säga typ "Men ge er" eller nåt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

äggligt:

Svinjobbigt med folk som är besatta av att gå ner i vikt, undvika att äta fastän alla vet att man måste äta för att överleva -TÖNTIGT tycker jag!Sen tror jag inte du försöker "skaka bort" uppmärksamheten, för i så fall kan du bara säga typ "Men ge er" eller nåt.

Man måste äta för att leva, men inte leva för att äta.
Jag har försökt, jag säger att de inte ska lägga sig i och sånt mem uppenbarligen fortsätter dom..
Jag vill inte ha uppmärksamhet!


   
SvaraCitera

Bingolott:

Man måste äta för att leva, men inte leva för att äta.Jag har försökt, jag säger att de inte ska lägga sig i och sånt mem uppenbarligen fortsätter dom.. Jag vill inte ha uppmärksamhet!

Men då får du ju bara ignorera det de säger?!?!??!?!
Människor med ätstörningar ÄR jobbiga! Det är fasen inte lätt att vara kompis med en person m. ätstörning.


   
SvaraCitera

Haha, allt stämmer inpå mig som du berättar. Alla tjatar att jag ska äta osv.
Men om du vill få dem att sluta så hota att du inte kommer äta alls. [y]
Då slutar dem säkert 🙂


   
SvaraCitera

Bingolott:

På vilket sätt är de jobbiga att vara runt?
Vill verkligen inte ha uppmärksamhet, det är ju den jag försöker skaka bort..

Har själv ätstörningar och skulle själv inte vilja vara kompis med mig själv.

Tänk efter, allt som man gillar med en bra kompis försvinner i och med en ätstörning. Personen blir trött, hänglig, deppig och orkeslös, orkar inte ta initiativ, spontaniteten försvinner helt och hållet och allt måste göras på speciella tider pga mattvång, planering, ångest, rutiner osv. Man vill ju vara kring människor som lyser av självförtroende och livsglädje och som smittar av sig av god energi, inte dålig.

Hoppas att du snart inser att detta inte är ett liv i längden. Du förtjänar att tycka om din kropp och dig själv men tro mig, vägen dit är inte genom ett lägre bmi.
puss [love]


   
SvaraCitera