Aviseringar
Rensa alla

Hur kan jag hjälpa henne att sluta röka?


Ämnesstartare

Hej!
det är så att jag har en kompis som är ett år yngre en mig hon går i 6an och hon röker eller ja hon röker ibland så fort hon får tag i ett packet(en gång i månaden typ) hon har lovat mig minst 100ggr att hon ska sluta men tror ni hon slutar? nää. jag kan ju inte tvinga henne att inte röka men jag har förklart vad jag tycker o hon säger att hon inte häller vill röka! sen idag när jag kom så såg jag henne röka då sa hon inget sen tycket hon att det var pinsamt att röka när jag ser !, hur fan´ska jag få henne att sluta? ngt tips [smile]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Du kan inte stoppa idioter ifrån att vara idioter, så är det, jag vet hur det känns. Låt henne dö.


   
SvaraCitera

schism:

Låt henne dö.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schism:

Du kan inte stoppa idioter ifrån att vara idioter, så är det, jag vet hur det känns. Låt henne dö.

Haha du kanske har rätt, det värsta är att jag börjar bli sugen ibland o fy fan det vill jag inte bli !!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schism:

Låt henne dö.


   
SvaraCitera
Åtta

Hahaha. Fy fan så lustigt. Hon är tolv-tretton år gammal, röker typ en gång i månaden och "kan inte sluta". [bigsmile]

Jag skulle rekommendera att du helt enkelt låter henne röka om hon nu känner att det tillför någonting till hennes karaktär. Med lite tur så får hon lungcancer om 30 år eller så, så kan du skratta lite åt henne om du återser henne på en klassåterträff eller så. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Låt henne dö.

kanske får skita i det , o säga som ni säger "//


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

så kan du skratta lite åt henne om du återser henne på en klassåterträff eller så. [smile]

x)

- Jag har KOL. [sad]
- Haha, sa ju det! [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Hahaha. Fy fan så lustigt. Hon är tolv-tretton år gammal, röker typ en gång i månaden och "kan inte sluta".

haha det är ju lixom att hon rätt som det är blir sugen/framförallt när hon känner sig deppig o det är de som är problemet hon kan ju fan inte ha cigg til att hjälpa henne från problem..

Åtta:

Jag skulle rekommendera att du helt enkelt låter henne röka om hon nu känner att det tillför någonting till hennes karaktär. Med lite tur så får hon lungcancer om 30 år eller så, så kan du skratta lite åt henne om du återser henne på en klassåterträff eller så

ahh kanske ska skita i det då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

moa_j:

Haha du kanske har rätt, det värsta är att jag börjar bli sugen ibland o fy fan det vill jag inte bli !!

Påminn dig själv om att du kommer se ut som 50 när du är 30 och att insidan av dina lungor kommer att se ut som ett smutsigt askfat, för att inte tala om alla andra dussintals åkommor cigaretter resulterar i.

Till priset av vad? Världens mest överskattade rus som dom flesta inte ens känner av. Till och med heroin är mer rationellt.


   
SvaraCitera
Åtta

moa_j:

hjälpa henne från problem..

Hon är tretton. Hennes problem består i att hennes hy hatar henne. När hon är 43 och har KOL så kan hon börja prata om problem.

moa_j:

hon rätt som det är blir sugen

Nu känner inte jag din vän, men jag anser mig ändå berättigad att generalisera å det grövsta och hävda att hon troligtvis är en osäker ung flicka med ett svårt intelligensunderskott, som finner att hennes rökande får henne att verka mogen, häftig och intressant som person - någonting hennes personlighet inte kan leva upp till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

som finner att hennes rökande får henne att verka mogen, häftig och intressant som person - någonting hennes personlighet inte kan leva upp till.

nailed it!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schism:

Påminn dig själv om att du kommer se ut som 50 när du är 30 och att insidan av dina lungor kommer att se ut som ett smutsigt askfat, för att inte tala om alla andra dussintals åkommor cigaretter resulterar i.

schism:

Till priset av vad? Världens mest överskattade rus som dom flesta inte ens känner av. Till och med heroin är mer rationellt.

allt det här brukar jag tänka på, men jag ska fan heller falla dit börja röka är bara för töntar (om man är ung)[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Med lite tur så får hon lungcancer om 30 år eller så, så kan du skratta lite åt henne om du återser henne på en klassåterträff eller så. [smile]

Still got that spark in your eyes...

... and that's why I love you!

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Libertad:

woomp there it is


   
SvaraCitera