Aviseringar
Rensa alla

Hur kan jag svettas mindre?


Ämnesstartare

Jag har ett stort problem!
Jag svettas överdrivet mycket. Då tänker ni säkert, äh han överdriver bara. Men det gör jag verkligen inte! Så fort jag gör någonting i ung 2 min börjar jag svettas, men inte lite heller! Det bokstavligen rinner svett i ungefär 5 min, om jag tar en paus annars så fortsätter det rinna svett [sad]
Någon som vet hur jag ska bli av med denna skiten? [crazy]
BEHÖVER HJÄLP! [cry]


   
Citera

antiperspirant?


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera

farbror gugge:

antiperspirant?

Iglosen:

Det bokstavligen rinner svett i ungefär 5 min, om jag tar en paus annars så fortsätter det rinna svett

[rolleyes]

Botox?


   
SvaraCitera

Hörde av en person på gymmet att man kan ha en sjukdom som gör att man svettas något helt hysteriskt mycket vid minsta ansträngning. Kan det vara så pass illa eller hur gammal är du (kan ju vara för att du är tonåring)?


   
SvaraCitera
Åtta

Absolut torr är skitbra. Köp det. Kostar typ 50 spänn på apoteket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ah ok? är 14år. absolut toor ska man ha alltså? 🙂

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

fast jag svettas på huvet, pannan och sidorna, kan man ha absolut torr där med?


   
SvaraCitera

Är det så illa som du nämner - eller värre, svårt att avgöra - så kan det vara frågan om hyperhidros. Kolla med läkare. Eller så är det så enkelt som att du har kraftiga svettningar pga att du är 14 och således säkert i puberteten. Som sagt, kolla upp med läkare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ok.......


   
SvaraCitera

jobbigt att svettas


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mmmmm, som fan, men finns det något mot huvdsvett?


   
SvaraCitera

Iglosen:

huvdsvett

hahahaha, förlåt.. låter bara så otroligt kul [bigsmile]


   
SvaraCitera

är det jobbigt, gå till hudläkare. Ofta ger resten av kroppens svettningar med sig om man får botox i armhålorna.

dvs, många människor blir nervösa frö att de svettas i armhålorna och då svettas man mer på hela kroppen. Så vare för mej iaf!!!

Botox är bra men lite läskigt. men det gör itne så ont. Skönt att man inte kan se när de sticker en 30 ggr per armhåla.


   
SvaraCitera

kan vara pga puberteten, många killar svettas mycke mer då, så det kanske går över!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men kan man andvända antiperspirant på huvet då?
xD


   
SvaraCitera