Aviseringar
Rensa alla

Hur kan man få göra reklam om alkohol?


m3lis:

Tänk om man är typ alkis och sitter där och inte har druckit på skitlänge så kommer en jävla reklam om det och då blir man sugen och åker och köper.

Jag håller med om att alkoholreklam inte borde få visas på tv [rolleyes] Men mest för att det är så skadligt. Man gör väl inte tv reklam för cigaretter?

Sen tycker jag inte riiiiktigt att det argumentet jag citerade håller. Kanske är alkohol ett undantag. Men det finns ju faktiskt folk med allvarliga beroenden på andra produkter än alkohol, tex choklad! Och fetma är faktiskt jävligt farligt. Eller skor! Hur lätt är det för en shoppaholic att se massa reklam för skor, kläder, parfymer osv.. Så man kan ju inte riktigt ta hänsyn till allas problem för då blir det liksom ingen reklam kvar [rolleyes] MEN, alkohol är väl ett undantag då[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Tror att de dessutom sänds från typ Danmark eller Tyskland.

3:an och 5:an sänds från Storbritannien.

Penstrokes:

Sen, vad gäller tv och reklam för spritdrycker, så stämmer det som många redan sagt att det är okej om kanalen inte sänds från Sverige.

Tror det är ok också om det är lättöl.


   
SvaraCitera

Nonchalant:

Tror det är ok också om det är lättöl.

Ah, det är en gammal klassiker. De designar om burkarna i reklamfilerna så att de ser ut som starkölsvarianterna, men skriver lättöl på logotyperna. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Åtta

Cyborg:

dem som ägs av icke-svenska bolag får visa den reklamen.

Har inget att göra med var bolaget är registrerat. Handlar om varifrån det sänds.

Ser personligen inget fel med att det är tillåtet. Ungdomar får inte köpa alkohol i vilket fall som helst, och vuxna ska väl ändå vara kapabla att själva välja huruvida de vill köpa alkohol eller ej. Tycker att det är onödigt att omyndigförklara människor på det viset.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Ser personligen inget fel med att det är tillåtet. Ungdomar får inte köpa alkohol i vilket fall som helst, och vuxna ska väl ändå vara kapabla att själva välja huruvida de vill köpa alkohol eller ej. Tycker att det är onödigt att omyndigförklara människor på det viset.

That.

Sedan gillar jag inte reklam överhuvudtaget, men det är en annan diskussion.


   
SvaraCitera

JoElite:

Tror det e olagligt på alla svenska kanaler, tror dock 3an inte e svensk, därför kan dom fortfarande göra reklam för alkohol på svensk tv.

Känns lite mysko.. Tex Jag har Barnporr hemma men den kommer från (något land där det är lagligt) så det är inte olagligt längre.[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

Jag tycker att det vore vara förbjudet att visa reklam om alkohol i tv.

Jag instämmer fullt ut. Det handlar om civilkurage.


   
SvaraCitera

looptroop:

Känns lite mysko.. Tex Jag har Barnporr hemma men den kommer från (något land där det är lagligt) så det är inte olagligt längre.[confused]

Dom kan gripa dig, men inte dom som har spelat in det 😛


   
SvaraCitera

JoElite:

Dom kan gripa dig

Borde dom inte kunna gripa alla som ser alkohol reklam då[confused]


   
SvaraCitera

looptroop:

Borde dom inte kunna gripa alla som ser alkohol reklam då[confused]

Nh för man har inget val, den bara poppar upp, barnporr däremot e sjukt svårt att hitta så den ända logiska förklaringen är att man har letat, och det är ganska olagligt att gilla att ha sex med barn..
Eller nått.
xD


   
SvaraCitera

JoElite:

Nh för man har inget val

Men man behöver ju inte se på tv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TisselTessel:

visst kan man missbruka mat, men det är inte fysiskt beroendeframkallande

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lolcat:

[love]

"på samma sätt som alkohol och inte minst behöver vi mat för att leva."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ogillar den där ölreklamen "När du vill vara dig själv" säger de. Som man blir sig själv av alkohol. Vad töntigt. Tom en hund har de dragit in i spektaklet också! Isch alltså.

'' när du vill vara dig själv för en stund.''
hatar den också, så konstig reklam :s


   
SvaraCitera