Aviseringar
Rensa alla

Hur kan man komma lika skönt som tjejer kan?


JokPok:

Det är att när tjejer kommer så kan hela deras kropp skaka, de är helt tagna av stunden,

dårå, varit med om kille som blivit så.. [smile]

nu spekulerar jag bara men klittan är ju flera samlade nervers ändar, right? vet inte hur det är med ollonet/kuken, men känns som att njutningen är mer utspridd på kuken jmfrt med kvinnor där njutningen sprids längre in i kroppen..... [badgrin] skoja vet inte.

men öh, ska man tänka evolutionärt så måste det ju kännas bättre för kvinnor än män eftersom resultatet av sex oftast är en 9 månaders plåga för kvinnor? även om jag inte förstår hur det logiskt går ihop... men ah.


   
SvaraCitera

Kom inte alla, så skönt kommer mina tjejer[cool]


   
SvaraCitera

[sad]


   
SvaraCitera
time
 time

Ni kan inte komma som vi kan.
Det kallas arvsynd.
Sorry.


   
SvaraCitera

Tror ni det stämmer att det generellt sett är mer kvalitet för kvinnor och kvantitet för män? Alltså att kvinnor har svårare för att komma medan män inte har lika intensiva orgasmer?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mm så kan det vara.

Men jag är mycket nyfiken på att komma hårdare och inte kunna räkna ut ett mattetal samtidigt. Det är nog inte många tjejer som kan.

Googlar man på hur man förbättrar mäns orgasm så får man 1000 träffar på hur man förbättrar kvinnans orgasm. Var finns informationen för killar?

Verkar som att man inte är intresserad att förbättra för män. Fast jag tror det finns massor annat man kan göra med en kille än bara in och ut. Tänk bara på den outforskade manliga g punkten och alla andra punkter som finns. Men var är informationen?

Hmm. Jaja.


   
SvaraCitera

Självklart finns det olika sociala anledningar till hur vi inte/hur vi kommer. Hur många tjejer som helst som jag talat med kan ej komma, men alla killar jag pratat med kan. Jag tror att män uppmuntras mer till att komma i den rätta stunden (alltså inte för tidigt och inte för sent) samt att den manliga orgasmen inte är lika mytomspunnen i och med att den är mer uppenbar fysisk. En anledning till att män kanske inte kommer lika starkt tror jag kan vara den stor andel porr som tittas och viss avtrubbning som sker i och med den, att sexet en ser på porr blir likvärdigt med det en har IRL och inte ses som lika speciell.

En falang inom det är ju dominanssex som är jävligt stor inom porren där normen är tjej som undergiven och kille som dominant. Jag tror att ju mer en kille tittar på det och anammar det som sexuellt beteende i övrigt desto svårare blir det att nå gränsen där han känner sig tillfredsställd - det blir liksom en törst på mer och mer. Har fått detta bekräftat från ett par olika håll och tror även att det finns forskning på detta (men som sagt, tror).

Självklart kollar även tjejer på porr, men porrbranschen är inte riktigt riktad till tjejer. Tjejer har även ett stort kulturellt band till sin sexualitet som verkar för att tjejen ska vara hämmad och många andra delar av vår kultur (våldsbrott av sexuell karaktär, förkastelse av "lösaktighet", förväntningar på kroppar osv) som gör att tjejen blir otrygg och således har jättesvårt att slappna av.
Och som allmänt känt så är det ju svårt att komma om en inte känner sig trygg i situationen.

Jag tror även att kulturella band som glömmer bort/förbiser t.ex klitorisstimulans fuckar upp rejält, det var i alla fall banbrytande för att jag skulle kunna komma. Jag hade ändå sex i kanske två år innan jag kunde komma och det kändes jävligt kasst och jobbigt att ha sex med människor som jag älskade men som inte ens brydde sig om att jag skulle få komma.

En till sak jag tror kan vara avgörande där det gäller att kvinnor kommer så starkt är där kvinnor faktiskt har tagit sig förbi den "spärren" som finns - alltså att det bäddar inför att kvinnan inte ska kunna komma eller bry sig om att komma (och således sätta andras njutning först) helt enkelt kan finna sig själva mer i situationen och verkligen ta in det.

Men nu är det ju inte så för alla och det hävdar jag inte, men det är så jag tror att det är för många.


   
SvaraCitera

genus:

En falang inom det är ju dominanssex som är jävligt stor inom porren där normen är tjej som undergiven och kille som dominant.

Tror dominanssex där killen är undergiven också är ganska stor inom porren.


   
SvaraCitera

Burger:

Tror dominanssex där killen är undergiven också är ganska stor inom porren.

Nej. Inte alls lika stor.


   
SvaraCitera

Många tjejer fejkar ju tyvärr också. Särskilt inom porren, antar att det därifrån du har fått din info.
Förstår inte folk som fejkar.


   
SvaraCitera

genus:

Självklart finns det olika sociala anledningar till hur vi inte/hur vi kommer.

Håller med om allt. Det är nästan på snudden till dominant för en tjej att komma, typ något speciellt hon ska vara tacksam för. Så har jag känt. Jag måste själv inte ge för mycket i början eller den enda gången man har sex med en kille för att hävda min egen orgasm har det verkat som.
Sen har jag inga undergivna känslor heller så att jag kan göra "porriga" grejer som han gillar även om jag hade känt mig tvungen som väldigt många unga tjejer gör. Hade varit intressant med statistik.


   
SvaraCitera