Aviseringar
Rensa alla

hur kan man söka "seriöst förhållande?"


Ämnesstartare

ensyster:

det känns bara väldigt konstigt att "dejta" över huvudtaget. vad betyder det ordet förresten? varför inte bara kalla det att träffas och prata..?typ..[rolleyes]

Är väl inte speciellt konstigt egentligen? Man är ute efter något helt enkelt och försöker att få det ;>


   
SvaraCitera
Tyrael

Ricochet:

hp.

?


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sebbenen:

skulle aldrig gå för mig att mötas på sånna villkor.

nån som man har "träffat" på internet menar du?
jag har gjort det några ggr, men det har bara blivit fel.

kebu12:

men vad spelar det för roll för dej? låt folk göra som dom vill väl, du är inte tvingad att träffa dom

det spelar ingen roll för mig, jag vill bara diskutera. låt mig göra det?[rolleyes]

shajjn:

Är man intresserad av en person så tycker jag man ska hålla alla dörrar öppna

ja, det tycker jag absolut. Blir nästan lite arg på människor som har frågat mig "är du bara ute efter vänskap, eller nåt mer" Vad ska man svara då liksom? ..jag har ju ingen aning om vad jag vill ha. ja menar, jag kanske vet att jag vill bli ihop med någon, men jag vet jú inte om just den personen som jag träffat är den rätta..

shajjn:

Är väl sällan man frågar efter "dejt", utan man frågar eller säger snarare något i stil med "jag tycker vi borde träffas; tryck in ditt telefonnummer så ringer jag nästa gång jag.."

men tycker det har varit så för mig. jag skulle liksom träffa en kille, och det kändes som om han ville det bara för att se om det kunde bli nåt mellan oss. mer än vänskap. det känns så "tillgjort" och väldigt konstigt och gå att träffa en sån människa.

Buddah:

Är väl inte speciellt konstigt egentligen? Man är ute efter något helt enkelt och försöker att få det ;>

jag tycker att det är konstigt. det är så svårt att förklara varför..men vadå ute efter nåt? varför kan man inte bara låta det bli sm det blir, utan några förväntningar på vad det ska bli för slags relation?
se ett möte med en annan människa som ett möte och inget mer..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ensyster:

jag tycker att det är konstigt. det är så svårt att förklara varför..men vadå ute efter nåt? varför kan man inte bara låta det bli sm det blir, utan några förväntningar på vad det ska bli för slags relation?
se ett möte med en annan människa som ett möte och inget mer..

Men nu är det så här att alla människor får inte allt serverat i knät, utan måste jobba för att hitta det man vill ha. Funkar inte alltid att bara sitta och vänta på att något skall hända, då är det bättre att aktivt söka istället 🙂

Sen så missförstod du mig, förväntningar och mål är inte samma sak. Du behöver inte förvänta dig att det skall bli något bara för att du har en önskan om det. Sen går det väl åt båda hållen också, det där med att man kan välja vänskap eller vad det nu var. Vissa kanske redan har en partner och inte vill ha något annat än vänskap, då är det väl bra att man också kan välja det?


   
SvaraCitera

ensyster:

men tycker det har varit så för mig. jag skulle liksom träffa en kille, och det kändes som om han ville det bara för att se om det kunde bli nåt mellan oss. mer än vänskap. det känns så "tillgjort" och väldigt konstigt och gå att träffa en sån människa.

Det kanske han gjorde. Hans val och inställning, vad kan man göra?
Men jag håller med om att det är så taktfullt att fråga det på sättet: "är du ute efter något mer än vänskap?". Hehe.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Vissa kanske redan har en partner och inte vill ha något annat än vänskap, då är det väl bra att man också kan välja det?

ja, i det fallet är det bra

Buddah:

Men nu är det så här att alla människor får inte allt serverat i knät, utan måste jobba för att hitta det man vill ha. Funkar inte alltid att bara sitta och vänta på att något skall hända, då är det bättre att aktivt söka istället 🙂

det där förstod jag inte alls. det handlar inte alls om att bara sitta och vänta, man måste ju ut och träffa olika typer av människor, man måste lära känna olika. och hur menar du att man ska vara "aktig", jag själv menar på så sätt att man träffar människor, ja som jag sa.
förstår fortfarande inte hur man kan söka ett förhållande, alltså som man och kvinna, ja du förstår. kärleksförhållande. förstår inte det, och kommer nog aldrig att göra det heller.

shajjn:

Det kanske han gjorde. Hans val och inställning, vad kan man göra?

ingenting:(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ensyster:

det där förstod jag inte alls. det handlar inte alls om att bara sitta och vänta, man måste ju ut och träffa olika typer av människor, man måste lära känna olika.

Menade helt enkelt att ibland måste man aktivt söka något, och inte bara strosa omkring och hoppas att något utvecklas ur ingenting.

ensyster:

förstår fortfarande inte hur man kan söka ett förhållande, alltså som man och kvinna, ja du förstår. kärleksförhållande. förstår inte det, och kommer nog aldrig att göra det heller.

Är väl inte svårare än att man vill ha något, och försöker få det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Menade helt enkelt att ibland måste man aktivt söka något, och inte bara strosa omkring och hoppas att något utvecklas ur ingenting.

jag har sökt aktigt ganska länge, och det går inte bra kan jag ju säga. det känns som om jag inte kommer hitta nån om jag håller på såhär. dom flesta säger att kärleken kommer till en om man bara slutar söka. när man minst anar det. inte för den skull sagt att man bara ska sitta och vänta, det ska man definitivt inte.

Buddah:

Är väl inte svårare än att man vill ha något, och försöker få det?

jo jag tycker det, mer kan jag inte förklara, jag är en sån människa som tar saker och ting som dom kommer, om jag träffar en annan människa funderar jag inte på vilken slags relation vi har. tycker det blir så krångligt då. bättre att inte tänka så mycket. det kan iof blir svårt efter den andra personen vill veta var man står i förhållande till varandra. det är bara jobbigt att tänka så tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ensyster:

det spelar ingen roll för mig, jag vill bara diskutera. låt mig göra det?

typiskt tjejer[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ensyster:

dom flesta säger att kärleken kommer till en om man bara slutar söka.

Jag har inte sökt öht under min livstid, har inte sett röken av något ;D

ensyster:

om jag träffar en annan människa funderar jag inte på vilken slags relation vi har. tycker det blir så krångligt då.

I annonser så går man ju dock ut med vad man är ute efter, borde ändå göra det enklare tycker jag faktiskt. Även om jag själv aldrig skulle få för mig att använda annonser ;d


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

I annonser så går man ju dock ut med vad man är ute efter, borde ändå göra det enklare tycker jag faktiskt.

man krånglar bara till det[shake] människor i dagens samhälle verkar ha så himla svårt för att bara vara, de måste alltid ha ett namn på allting. "är vi ihop nu?" typ så. visst kanske det kan bli lättare i vissa sammanhang, men min åsikt är att det bara rör till saker och ting och förvirrar..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eller förvirrar var kanske fel ord


   
SvaraCitera

"söker vänner" kanske skrämmer bort andra som är ute efter ett mer kärleksfullt förhållande som kanske annars skulle ta chansen att kontakta personen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ensyster:

man krånglar bara till det[shake] människor i dagens samhälle verkar ha så himla svårt för att bara vara, de måste alltid ha ett namn på allting. "är vi ihop nu?" typ så. visst kanske det kan bli lättare i vissa sammanhang, men min åsikt är att det bara rör till saker och ting och förvirrar..

Just när det gäller relationer så tycker jag det snarare verkar vara ett problem att folk inte talar om vad dem vill. Tror det är svårt att rent känslomässigt bara "vara" så länge man inte är fullblodsbuddhist ;d


   
SvaraCitera