Aviseringar
Rensa alla

hur kan man vara så elak mot en annan människa?


Ämnesstartare

dazed:

När jag på mellan och högstadiet höll på med sådana dumheter som då mest bestod av att förminska andra på "kreativa" och sarkastiska sätt så handlade om att visa hur rolig, cool och söt jag själv var. Att offren sårades var jag väl medveten om men det var inget jag tänkte på direkt. Sedan försökte jag sluta, det verkar så konstigt men det var svårt att bara sluta upp, det hela skedde som på reflex dom där kommentarerna jag fällde. Jag kunde på morgonen tänka att jag skulle komma till skolan som en schysst Jesusfigur från och med idag men när jag väl kom dit till skolan, polarna, och dom upplevda förväntningarna som jag tyckte fanns på mig då föll man likt förbannat in i gamla vanor. Lärde mig till slut eftersom en tjej jag respekterade förklarade för mig att jag kunde en vara en jävla tönt ibland. Då trappade jag ner det tills det tog slut. Det var en blandning av bekräftelsebehov, lathet och dåligt utvecklad empati som gjorde att jag kunde hålla på.Hoppas svaret ger lite klarhet. Om du undrar något så fråga bara.

det andra frågorna 😛 speciellt det med killar och tjejer och hur det kan se ut hur gör killar hur gör tjejer?

sammt vilken ålder tror du det är vanligaste med sånt här?
jag har personligen sätt mobbning av vuxna människor[shake] när jag första gången var ute på pro i 7:an men jag var en liten plutt så ja gjorde inget typ men det kan ju inte krävas av en som går i 7.an


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

clayotrivin:

tänk om läraren är en riktig fitta lärare och är typ dum i huvudet ! och sen får dessa möjliheter det slutar väl med att han slår ihjäl hela klasen!

Lärare skall icke få göra sådana handlingar. Utan endast specialutbildade människor. Tänker mig inte ens att dessa skall jobba på skolorna, utan komma i fall det finns någon dömd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AVEII:

Ja, bortsett från de med antisociala personlighetsstörningar.. Ingenting kan bota dem. Känns som om man gör dessa en tjänst genom att ta kål på dem. Hängde inte riktigt med vad du menade där, sorry!

AVEII:

Ja, bortsett från de med antisociala personlighetsstörningar.. Ingenting kan bota dem. Känns som om man gör dessa en tjänst genom att ta kål på dem. Hängde inte riktigt med vad du menade där, sorry!

vad säger att det inte blir mobbad igen??? liksom kan vara folk där med och den personen är ju ganska svag men det kan vara lättar att styra det innan det blir fullt

och du NEJ om man dödade ja små barn i skolan tror du folk inte skulle reagera???? det är fel att mobbas ja men det kan bero på så mycket och alla fall är så olika vissa tittar på vissa dras med pgr av att det är så rädda osv osv men vem avgör vem som ska dö?[surprised] vem sätter gränserna och allvarligt tycker du det är rätt att någon bestämmer över vem som ska leva och dö?? det blir bara en värre soppa ! nej till aga i skolan fy fan se nån film med det så skulle du förstå !


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

clayotrivin:

det andra frågorna 😛

Nja har inget eget att komma med där tror jag, försökte mer komma med mitt perspektiv som pensionerad mobbare. Som sagt det där med att det var svårt att sluta kommer jag ihåg så väl, det var ett beroende. Svårare än att ge upp cigaretter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

clayotrivin:

vad säger att det inte blir mobbad igen???

Jadu, den dömde får sitt straff. Tror folk kommer ta avstånd från sånt där när de ser konsekvenserna.

clayotrivin:

och du NEJ om man dödade ja små barn i skolan tror du folk inte skulle reagera????

Jag var oseriös, ok?! Men seriöst nu, barn & ungdomar med tydliga drag av antisociala personlighetsstörningar bör inte vistas med andra barn & ungdomar. Samtycker du?

clayotrivin:

nej till aga i skolan fy fan se nån film med det så skulle du förstå !

Har gjort detta, givetvis fanns det brister i systemet förr. Men med en noga titt på det hela så tror jag vi skulle få det till att fungera! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AVEII:

Jadu, den dömde får sitt straff. Tror folk kommer ta avstånd från sånt där ner de ser konsekvenserna. Jag var oseriös, ok?! Men seriöst nu, barn & ungdomar med tydliga drag av antisociala personlighetsstörningar bör inte vistas med andra barn & ungdomar. Samtycker du?

det är fel att mobbas JA men ett barn tror du det vet allt eller? det är ju trots allt barn och sen måste man ta hänsyn till fall till fall och du många länder har dödsstraff mot brott men enligt statistik så sjunker inte brottsligheten för det, det är i avskräckande syfte ! typ lika som att döda barn i skolan eller ah för sjukt och vilken välrd ska barnen få växa upp i? tycker du det inte är tillräckligt med shit i värden så det räcker och blir över? och tror du på fullt allvar att det påverkar barnen på ett bra sätt när man slår dem blodiga och dödar dem?

sen alla människor som inte är på rätt sätt eller gillas ska dö inga chanser osv osv skulle bli ett helt sjukt samhälle så nej och jag skyddar ingen vi måste vara humana ^^ och inga monster [wink] osv osv case closed [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AVEII:

Jadu, den dömde får sitt straff. Tror folk kommer ta avstånd från sånt där ner de ser konsekvenserna. Jag var oseriös, ok?! Men seriöst nu, barn & ungdomar med tydliga drag av antisociala personlighetsstörningar bör inte vistas med andra barn & ungdomar. Samtycker du?

det är fel att mobbas JA men ett barn tror du det vet allt eller? det är ju trots allt barn och sen måste man ta hänsyn till fall till fall och du många länder har dödsstraff mot brott men enligt statistik så sjunker inte brottsligheten för det, det är i avskräckande syfte ! typ lika som att döda barn i skolan eller ah för sjukt och vilken välrd ska barnen få växa upp i? tycker du det inte är tillräckligt med shit i värden så det räcker och blir över? och tror du på fullt allvar att det påverkar barnen på ett bra sätt när man slår dem blodiga och dödar dem?

sen alla människor som inte är på rätt sätt eller gillas ska dö inga chanser osv osv skulle bli ett helt sjukt samhälle så nej och jag skyddar ingen vi måste vara humana ^^ och inga monster [wink] osv osv case closed [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lagg eller vad :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

clayotrivin:

det är fel att mobbas JA men ett barn tror du det vet allt eller?

För det första, jag fokuserar främst på mobbning som sker under det senare mellanstadiet & högstadiet. Här är man inte riktigt ett barn längre, utan ungdom passar betydligt bättre in.

Hur som helst, tror de flesta vet men helt enkelt inte bryr sig eller "inte tänker på det" som dazed tidigare beskrev. Hela poängen med systemet är ju att de skall lära sig att det är fel.. Att de inte skall begå sådana handlingar.. Det är här straffet kommer in i bild. [zzz] Straffet kommer definitivt få dem till att inse allvaret i deras handlingar.

clayotrivin:

många länder har dödsstraff mot brott men enligt statistik så sjunker inte brottsligheten för det,

Missade du mitt förra inlägg helt och hållet, eller vad är det frågan om? Dödsstraff tar jag avstånd från.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför inte? om människor bestämmer sig för att vara svaga ta konsekvenserna!?!?!??!?!!?!

Dold text: driver.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AVEII:

För det första, jag fokuserar främst på mobbning som sker under det senare mellanstadiet & högstadiet. Här är man inte riktigt ett barn längre, utan ungdom passar betydligt bättre in.Hur som helst, tror de flesta vet men helt enkelt inte bryr sig eller "inte tänker på det" som dazed tidigare beskrev. Hela poängen med systemet är ju att de skall lära sig att det är fel.. Att de inte skall begå sådana handlingar.. Det är här straffet kommer in i bild. Straffet kommer definitivt få dem till att inse allvaret i deras handlingar. Missade du mitt förra inlägg helt och hållet, eller vad är det frågan om? Dödsstraff tar jag avstånd från.

du ville att man skulle avrätta barn i idrotts hallen -_- så om dom inte dör då då vet jag inte riktigt vad du syftar på [confused] och nej och är straff det bärsta sätt finns massa medtoderoch den form av metod har blivit hårt kriteserad av experter soo nooo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

clayotrivin:

du ville att man skulle avrätta barn i idrotts hallen -_-

Haha nej.. [bigsmile] Jag skrev att de egentligen borde få sitt straff där inför alla andra.. Sedan lade jag till att det kanske skulle bli lite väl hårt. Med straff syftar jag inte på döden utan en bitchslap.


   
SvaraCitera
Paseo

Jag var mobbad hela mellanstadiet och högstadiet. Men jag är väldigt glad för det, för tack vare de idioterna har jag blivit väldigt stark (en klyscha jag vet, men stämmer väldigt bra) och ja, hårdhudad. Det krävs mycket mycket mycket mycket och ännu lite mer skit för att jag ska ta åt mig det. Jag älskar mig själv väldigt mycket (jajamensan) och tycker att det är närmast omöjligt att vara taskig.

Blir ledsen när jag ser någon som är taskig mot någon annan och brukar "rycka in", vilket såklart alltid blir till min nackdel, men jag kan helt enkelt inte hålla käften.

Tykna människor är det absolut värsta jag vet. Och jag har svårt för att inte hata min grundskoleklass, även fast det bara är till min nackdel och inte deras. Men jag försöker sluta hata de.

Jag är otroligt positiv och vågar allt. Är inte rädd för att bli illa omtyckt, för de jag verkligen bryr mig om vet jag tycker om mig. Därför kan jag med i stort sätt vad som helst.

Så jag säger som Hannah W: Mobbing kan vara en bra sak.

Även om jag gick igenom ett rent helvete i grundskolan. De flesta mobbade jag pratat med håller dock med mig i att man kan se det som väldigt positivt, i efterhand.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

Men jag är väldigt glad för det,

Du kan inte mena allvar?! Antar att du hade någon vän åtminstone att umgås med?


   
SvaraCitera
Paseo

AVEII:

Du kan inte mena allvar?! Antar att du hade någon vän åtminstone att umgås med?

Jo, för som jag skrev så har det i efterhand gjort mig stark, positiv, snäll, lärt mig älska mig själv. Utan mobbingen hade det sett annorlunda ut, men givetvis var det fruktansvärt under tiden det höll på, då var jag som ett litet äggskal bara.


   
SvaraCitera