Aviseringar
Rensa alla

Hur kan SD vara rasister?


Ämnesstartare

Det fattar inte jag. Rasism är ju att man tror att människoarten är
uppdelad i raser med olika kvaliteter och att man följaktligen bör
bedriva aktiv politik utefter dessa kvaliteter, vilket vanligen är
samhälleliga hierarkier och imperialism.

SD tror ju på integration. Om man tror att det är möjligt att afrikaner
och araber kan integreras in i det svenska samhället måste man ju ha
gett upp tanken på att de utgör raser med andra kvaliteter än den
inhemska. Tror man på integration så tror man att det är den kulturella
faktorn som bestämmer våra skillnader inte den rasliga. Det enda SD säger är att den svenska kulturen är värd att värna.

Att SD vill minska invandringen är för att integrationen ska hinna ikapp
flödet av invandrare. Det de menar är att för stora volymer istället
skapar enklaver inuti samhället. De tror alltså att det inte går att
integrera när volymerna är så stora, och menar att det drabbar både
invandrare samt redan integrerade svenskar.

Fattar ärligt inte hur detta kan vara rasistiskt. Det är ju raka
motsatsen. Jag menar, verkliga rasister måste ju vara väldigt besvikna
på SD, då de med sin politik om integration direkt motverkar vad
rasisterna vill. Jag tycker vi ser det här på UM också hur
verkliga rasister som SvP propagerar mot och är arga på SD.

Så hur är SD rasister? Upplys mig.


   
Citera

Niklas_Wallander: Så hur är SD rasister? Upplys mig.

Folket på det här forumet är dumma i huvudet. Försök inte ens ta denna diskussion här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SD är varken rasister, fashister eller främlingsfientliga. Enl mig borde de vara lite mer kritiska till invandringen av utomeuropeiska invandrare från arabländerna och Afrika än vad de är idag. Men det är min personliga uppfattning. Tyvärr delas den inte av SD och definitivt INTE av merparten UMare.   Ledsen


   
SvaraCitera

Så fort man beskyller en etnisk grupp för problem , så är man en rasist . Som romer och muslimer . Nazist är att deklarera sig vara bättre utan vissa grupper , så jag antar SD passar in dem på båda .


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ghostwriter:  Enl mig borde de vara lite mer kritiska till invandringen av utomeuropeiska invandrare från arabländerna och Afrika än vad de är idag. 

Varför då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SD är ett fascistiskt parti, där nationalismen är den viktigaste punkten i ideologin, att hitta en tredje väg och nå tillbaka till en upplevd guldålder. Då måste man bort med saker som förstår idyllen, prideparader, muslimer, romläger och marxister - vad nu må vara.

Sedan verkar SD likt andra fascistiska partier historiskt också har gjort på den parlamentariska banan, man deltar i den liberala demokratin och måste i viss anpassa sin framtoning inför det. Man får säga att man vill begränsa invandring för att hjälpa integrationen då man inte gärna kan vinna röster på att vara öppet rasistiska i en värld där folk inte vill framstå som nazister. Lite som att sossarna inte vågar fullt ut kritisera jobbskatteavdragen när folk gillar att ha extra pengar över till en iPad. 

Men att tro att ett parti sprunget ur vit maktrörelsen, som när Jimmie Åkesson gick med i det fortfarande hade uniformer och heilande som stående inslag på partimötena, där många ledande företrädare än idag blir påkomna med grav rasistiska uttalanden och sympatier, att tro att det partiet inte står på en fascistoid grund är självbedrägeri på hög nivå, men det är klart du inte vill vara fascist det kan jag förstå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Krossan:
Så fort man beskyller en etnisk grupp för problem , så är man en rasist . Som romer och muslimer . Nazist är att deklarera sig vara bättre utan vissa grupper , så jag antar SD passar in dem på båda .

Fast det är ju lite ohederligt att säga att SD beskyller en etnisk grupp för problem. När det gäller romer har SD aldrig i princip pratat om dem som grupp. Man pratar om tiggare, men de är ju ingen etnisk grupp. SD pratar förvisso om islam som ett problem, i vissa fall även muslimer, men muslimer är ingen etnisk grupp, så därför blir det även där svårt att säga att det handlar om rasism. Kritiserar man islam och muslimer på ett osakligt och hatiskt sätt så handlar det ju istället om islamofobi - inte rasism. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Länka tråden du pmade mig och dazed istället! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det pratas för lite om isola här


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:
SD är ett fascistiskt parti, där nationalismen är den viktigaste punkten i ideologin, att hitta en tredje väg och nå tillbaka till en upplevd guldålder. Då måste man bort med saker som förstår idyllen, prideparader, muslimer, romläger och marxister - vad nu må vara.

Sedan verkar SD likt andra fascistiska partier historiskt också har gjort på den parlamentariska banan, man deltar i den liberala demokratin och måste i viss anpassa sin framtoning inför det. Man får säga att man vill begränsa invandring för att hjälpa integrationen då man inte gärna kan vinna röster på att vara öppet rasistiska i en värld där folk inte vill framstå som nazister. Lite som att sossarna inte vågar fullt ut kritisera jobbskatteavdragen när folk gillar att ha extra pengar över till en iPad. 

Men att tro att ett parti sprunget ur vit maktrörelsen, som när Jimmie Åkesson gick med i det fortfarande hade uniformer och heilande som stående inslag på partimötena, där många ledande företrädare än idag blir påkomna med grav rasistiska uttalanden och sympatier, att tro att det partiet inte står på en fascistoid grund är självbedrägeri på hög nivå, men det är klart du inte vill vara fascist det kan jag förstå.

Men din benämning grundar ju sig snarare på spekulationer och din egen tro, mer än vad det grundar sig på fakta. Du tror att Åkesson och hela SD har en dold agenda. Du tror att man vill bli av med mslimer, marxister, prideparader. Du tror att man i själva verket är rasistiska men att man döljer det bakom "begränsad invandring". 

Allt detta är saker som du tror och spekulerar om. Är det som du säger är SD naturligtvis ett rasistiskt och fascistiskt parti. Men vi vet inte och därför räcker det inte att kalla SD för fascistiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Länka tråden du pmade mig och dazed istället! 

https://www.flashback.org/t2402797

Med all säkerhet är detta du! Liknande logik och stavning.

Jag startade faktiskt en tråd om dig precis, men den raderades.

Det är på tiden att folk får upp ögonen för vem du egentligen är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas_Wallander: https://www.flashback.org/t2402797

jag håller med TS där på all plan. 

ganska obvious troll thooooo. dt kske är du Party


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

jag håller med TS där på all plan. 

ganska obvious troll thooooo. dt kske är du Party

https://www.flashback.org/sp49470697


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas_Wallander:

https://www.flashback.org/t2402797

Med all säkerhet är detta du! Liknande logik och stavning.

Jag startade faktiskt en tråd om dig precis, men den raderades.

Det är på tiden att folk får upp ögonen för vem du egentligen är.

Både den och jag stavar bra så stavning är nog inte ordet du söker.

Ojoj.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Både den och jag stavar bra så stavning är nog inte ordet du söker.

Ojoj

Du hatar män.


   
SvaraCitera