Aviseringar
Rensa alla

Hur kodar man en egen webbläsare?


Ämnesstartare

Hej,

Jag skulle vilja koda en webbläsare UTAN några addons och sånt skit (så att den blir jättesnabb) men vet inte hur.

Om någon skulle kunna länka till en guide eller skriva en här skulle jag vara tacksam [bigsmile]

Detta är förmodligen den kortaste av alla mina trådar nånsin men behöver egentligen inte skriva mer förrutom att jag har Visual Basic 6.


   
Citera

Sådana finns redan: varför återuppfinna hjulet?


   
SvaraCitera
Åtta

Lol. Tja, det finns en tutorial från QT-designer som låter dig skapa en "egen" webbläsare. D.v.s. du får skapa ett fönster och lägga in en färdig renderingsmotor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spamma "troll" => varning [y]

onT: har för mig att det finns ett klart exempel på en browser i visual studio 6, om det är det du använder.


   
SvaraCitera

variabel:

spamma "troll" => varning [y]

Men är du fullständigt efterbliven eller skyddar du bara ditt eget trollkonto? Någon som kommer in och svamlar om att skriva en helt ny, "jättesnabb," webbläsare i Visual Basic är helt klart ett troll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Men är du fullständigt efterbliven eller skyddar du bara ditt eget trollkonto? Någon som kommer in och svamlar om att skriva en helt ny, "jättesnabb," webbläsare i Visual Basic är helt klart ett troll.

Varför är jag ett troll för det?
Förrresten, jag lyckades idag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JLink:

Förrresten, jag lyckades idag.

berätta!


   
SvaraCitera

variabel:

berätta!

Det finns en Internet Explorer-OCX du kan inkludera i ditt projekt, som låter dig integrera IE i ditt VB-program.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Det finns en Internet Explorer-OCX du kan inkludera i ditt projekt, som låter dig integrera IE i ditt VB-program.

fast då bygger man ju på IE:s teknik, vilket jag antar att TS vill undvika. Bör man kunna fixa det här med vanlig internetkommunikation och sen rita upp det hela utan addons. TS bör iof titta på chrome, opera eller safari för att hitta nåt snabbt, eller vad säger du?


   
SvaraCitera

variabel:

fast då bygger man ju på IE:s teknik, vilket jag antar att TS vill undvika

Och du tror att någon som svamlar om att bygga en "riktigt snabb" webbläsare, från scratch, i Visual Basic 6 har den minsta susning att göra detta?

variabel:

TS bör iof titta på chrome, opera eller safari för att hitta nåt snabbt, eller vad säger du?

uzbl snarare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ritade en helt egen och kodade själv.
Gentlernen, vad vet du om kodning egentligen..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JLink:

Jag ritade en helt egen och kodade själv.
Gentlernen, vad vet du om kodning egentligen..?

Posta källkoden så får vi titta tycker jag.


   
SvaraCitera

JLink:

Jag ritade en helt egen och kodade själv.

Upp till bevis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arthur89:

Om du kunde det hade du inte ställt denna retarderade fråga från början för att framstå so men idiot.

Det kallas att få hjälp med att rita upp.


   
SvaraCitera

JLink:

Det kallas att få hjälp med att rita upp.

Får man se din webbläsare nu då?


   
SvaraCitera