Aviseringar
Rensa alla

Hur kokar man ägg utan äggkokare?


Ämnesstartare

Dvs i kastrull.

Man kokar vatten.... och sen? Hur mycket vatten ska man ha osv?


   
Citera
Ämnesetiketter

Öh, lagom mycket. Så att det täcker äggen lite, ögonmått.


   
SvaraCitera

Haha, VA?!
Ägg+vatten+koka.


   
SvaraCitera

Gillar denna tråd.


   
SvaraCitera

dagens ilandsproblem


   
SvaraCitera

HAHA XD

när jag var liten fanns det inga äggkokare! O:


   
SvaraCitera

Har man inte tappat hoppet om dagens ungdom än så gör man det sannerligen efter att ha läst den här tråden.


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

XTYLE:

Dvs i kastrull.

Haha[love] Vill du ha seriöst svar?

Vattnet behöver inte täcka äggen helt. Koka längre om du har äggen i från början, kortare om du kokar vattnet i vattenkokare först.

Ca. 1 msk salt till varje ägg[blush]


   
SvaraCitera

Jag undrar också det om man lägger i flera ägg i en kastrull ska man koka längre då?


   
SvaraCitera

spindelnätaren:

Jag undrar också det om man lägger i flera ägg i en kastrull ska man koka längre då?

självklart. om du dricker en halv starköl så är det bara 1.75 vol% eller hur[wink]


   
SvaraCitera

Koka ägg i kastrull är nog det mest basic man kan göra...

-Lägg i ägget i kastrullen, fyll på med vatten så det knappt täcker ägget.
-He kastrullen på plattan och he på den.
-När vattnet börjar koka så tar du tid och sänker plattan.
-Jag brukar koka mitt ägg i 9 minuter. Då blir det hårdkokt!

Jag vet inte ens hur man använder en äggkokare [shake][blush]


   
SvaraCitera

Hade du ens godkänt i hemkunskap?


   
SvaraCitera

OF 5:

självklart. om du dricker en halv starköl så är det bara 1.75 vol% eller hur[wink]

Sant, tänkte inte på det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare
Hej jag förstår era sarkastiska kommentarer, det måste vara både kusligt och lustigt att en ungdom i dagens samhälle inte kan koka ägg på naturlig väg? Men vet ni hur man micrar mat utan mikrovågsugn? Nej det tror jag inte, men det vet jag. Man skapar egna mikrovågor. Detta är samma princip. Att man Kokar utan äggkokaren. Dvs i kastrull.
Hur rostar man mackor utan en brödrost? Det vet jag också, man gör dom i ugnen, det blir exakt likadant. Något som de flesta inte vet, men kan vara bra den dagen då brödrosten inte fungerar.
Jag hoppas ni fått ett givande utbyte av tips nu. Jag har lärt mig att koka ägg och ni har lärt er att micra mat och Rosta mackor utan vare sig mikrovågsugn eller brödrost.

Önskar er alla en trevlig dag! Nu ska jag faktiskt koka ägg och sedan sola. [love]


   
SvaraCitera

XTYLE:

Man skapar egna mikrovågor.

hur hur hur berätta för mig


   
SvaraCitera